Alla inlägg under september 2008

Av céline van Baalen - 17 september 2008 20:28

Olgas version av främling, JIHOO.

I dag har varit en bra dag. Gick upp efter nio och hade psykolgi lektion, sen satt jag och Linn i biblioteket och jobbade med vårat religionsarbete  som vi aldrig kommer bli färdiga med för att vi är fnittriga och jobbiga tillsammans. Sista timmen hade vi fotboll och jag körde järnet, missade varenda boll jag fann men jag sprang som fan och körde alla positioner in one. Efter skolan gick jag ner till city för att fika med leif och maya och prata om min och mayas affish om vi ska ha på våra konserter. Leif ska göra den åt oss, snällt.

Sen gick jag och Stina till HK och tränade lite, det var för jobbigt så vi solade och sen gick vi och åt pizza med Emil i stället.

Nu sitter jag och kollar på idol och har precis käkat en skål med naturell yoghurt och banan det var gött.


Japp, det var min dag.

Av céline van Baalen - 15 september 2008 19:47

Fiskbullar och potatis. Det blev min middag i dag. Jag och Emil köpte fiskbullar för det är ju prisvärt tänkte jag. När vi kom hem märkte jag att jag tagit utan sås. Men det ordnade sig för Emil gjorde en egen som var minst lika god. Japp då vet ni det..

I dag började min dag med att jag försov mig, jag låg och väntade på att min snooze skulle ringa men den gjorde aldrig det så jag kollade på klockan och då var den tio över åtta, partytime. Lite störande kanske men. I dag har det varit e allmänt slappt dag. Skolan fyllde 150 år och vi sjöng med kören för skolan och fick tårta så det var inte så många lektioner, bara två men jag missade ju en så.

 Förut var jag och emil och handlade. Vi köpte lite mat och frukt så nu tror jag vi klarar oss tills jag får pengar, gött mos att vara fattig. Jag gillert.

Emil slog nyss i huvudet i en skåplucka och skyllde på mig och sa att jag öppnat den, han är dum och jag har lust att slå honom, han skriker alltid på mig när han råkar illa ut. Dumma jävel.


Det skulle vara gött att åka utomlands

Av céline van Baalen - 14 september 2008 21:16

Morotsbullar med frön på är gott.

I dag vaknade jag av att Emil låg och höll om mig, det är nog det mysigaste jag vet. Vi åt frukost och jag dammsög. Efter det gick jag till Maya för att kolla på hennes rum för hon hade målat om det. Det var vitmålat och mycket fräscht! Vi åt jättegod fika (mayas mamma är världens bakmamma om gör världens godaste bakverk) och kollade på Idol en stund innan mamma kom och hämtade mig för att åka hem. Jag bakade morotsbröd till mig och Emil och sen gjorde jag chokladmuffins med chokladbitar i som blev jättetorra men smakade helt ok. pappa lagade god mat, lax i ugn med pressad potatis. I dag har det varit en mysig dag men den har gått väldigt snabbt. Jag gillar verkligen att vara hemma, Noa är en stor orsak för jag gillar verkligen att henne runt omkring mig.

Denna helgen har varit avkopplande och jag börjar faktiskt bli lite partysugen för jag har inte varit ute på ett tag.

På torsdag blir christophe 20 år, det är rätt mycket det. På lördag fyller Maya 18 år :)


Min älskade emil vad jag älskar dig! kände bara det lite spontant

Av céline van Baalen - 2 september 2008 13:31

Fan vad tråkigt det är att sitta på sjukhus.

Nu har jag varit här sedan nio i morse och inte gjort ett skit. Först åkte jag och Emil med samåk till karlstad för han ska ta bort sina halsmandlar. Det första som hände var att han blev ovän med chauffören och resten av resan försökte jag somna till pensionärslukt, ni vet hur gamla kan lukta i bland). När vi väl kommit fram till avdelningen satt vi och väntade i typ en timme innan han fick åka i väg till operation. Sedan kl 10.00 har jag varit själv. Jag har suttit i cafeterian och käkat salta pinnar och ritat lite.

När jag satt där så kom det förbi någon som jag tyckte att jag kände igen. Det var Caroline, en tjej som gick i samma klass som mig på friskolan i typ ett år. Hon kom gåendes med hennes två månader gamla son! Så himla söt liten parvel. Han var född två månader för tidigt och var jätteliten. Jag och Carro satt och pratade ganska länge innan hon skulle i väg på undersökning med Jonatan. Jag satt och höll honom och han var bara så myspysig.

Tänk att bli mamma nu. inte lätt. Verkligen inte lätt. Man får säkert höra vad man ska göra och hur hela tiden av äldre som "vet bäst". Men man blir allt sugen på att ha en liten unge när man får sitta och bara titta på dom och hålla dom i sin famn.

Gick nyss ner på uppvak där Emil ligger och han hade precis kommit från operationen och jag måste vänta i två timmar (!) till.. aargh, jöbbigt. Jag fann ett litet sjukhusbibliotek där jag fann denna dator. Känner mig sjukt rastlös men jag orkar inte gå in till stan och gå på stan för jag har inga pengar, har fula mysbrallor på mig och en jobbig väska att bära på.

Funderar på att ringa mamma och fråga om hon kan sätta in en hundring åt mig till mat och tåg hem annars får jag sitta här i natt och det har jag ingen större lust med.

I morrn är det onsdag och jag har sovmorgon till kvart över tio :) Gött för jag känner att jag inte har sovit så bra i natt med en nervös pojkvän bredvid mig. Synen förut när han gick in i operationssalen var rolig. Han hade ett nattlinne på sig med fula strumpor upp till knäna och en sån där pöse på hövve som håller bort håret. Haha.

Jag ska lägga upp ett kort på honom senare!

See ya later alligator

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards