Alla inlägg under mars 2009

Av céline van Baalen - 30 mars 2009 17:21

En ny vecka, ett nytt liv, Det var väl så jag sa? Jag älskar måndagar bara för att jag börjar så sent och det känns verkligen som att de extra timmarna på förmiddagen är extra värdefulla. Sov hemma i bushen i natt och det var skönt. I bland behöver man komma bort från sin käresta och bara vara hemma med familjen och sova i en egen säng.

Jag vaknade av Noas vackra stämma och blev genast på bra humör. Älskar den där ungen!

Åt god frukost och åkte sedan in till stan och satt med på Agnes sånglektion för att ge feedback och kritik inför hennes sökningar in till musikal som är i morrn, lycka till vännen!

Jag skulle faktiskt också vilja söka till någon musikalisk linje bara för att se om man kommer in. Ska kanske följa med agnes på en annan sökning utanför Göteborg, en musikdramatisk linje. Vi får se, jag ska ha ögonen öppna för olika utbildningar så att jag inte fastnar på en som mamma sa. För jag känner mig inte alls säker på sjuksköterska men det är ju en bra utbildning så vi får se vad det blir. Göteborg vill jag i alla fall flytta till.

Har suttit lite med min rapport i dag, känns bra att jag i alla fall har börjat.

Här kommer lite bilder efter helgen som gått.

haha kolla in stina

Av céline van Baalen - 29 mars 2009 23:43

Ted Gärdestad, Spökmusik, Joseph och Lars. Det har blivit mycket musik i helgen. I går var det Joseph och "idol Lars" på Ritz. Jag Felicia, Stina och Agnes myste och kollade på Robinson innan vi gick dit. Det var inte något värre drag där men det var mysstämning och jag gick hem strax efter att de slutat spela. 

I dag låg jag och drog mig länge innan jag gick upp, skönt! Åt frukost och gick sedan och solade solarium. Kl 16.00 var det dags för Simons studentkonsert på Ritz. Han hade en inspelad film som man fick se på samtidigt som man hörde hans egenkomponerande musik med livetrummor till. Som avslutning drogs filmskärmen bort och Simon och Hannes körde en låt med bara trummor och gitarr. En mycket speciell och härlig konsert. Jag är verkligen imponerad över att man kan göra så cool musik.

Nu sitter jag i bushen och har precis käkat upp en efterlängtad apelsin. Åkte hem förut för att det skulle vara tacos hemma och det var SÅ gott. Mysigt att komma hem till kära bushen i bland.

Börjar inte skolan förrän 13.20 i morrn så jag känner att man kan sitta uppe lite extra länge utan att det gör någonting.

Godnatt!  


Av céline van Baalen - 28 mars 2009 15:06

Ännu en lördag. Lördagar har verkligen en speciell känsla, man vaknar, äter frukost och går och jobbar och sen väntar man typ tills kvällen kommer för då går man oftast ut eller myser hemma.

Vaknade ganska tidigt i dag, typ 9 och gick upp efter ett tag och gjorde God frukost till mig och Emil. Fullkornsbröd med salami, pannkakor efter i går med sylt och apelsinklyftor till det. MUMS.

Efter frukosten chillade jag vid tv:n ett tag innan jag började städa. Har jobbat nu från klockan ett typ, ska nog åka hem till bushen en liten sväng snart, vill träffa min familj.

Jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag vill göra i kväll, det är ju Joseph och Lars på Ritz men jag vet inte om jag orkar. jaja vi får se, jag bestämmer mig i sista sekund i dag tror jag.

Hatar att man måste skicka efter nya bilder här på bloggagratis. Efter att man laddat upp 100 bilder måste man köpa 100 nya. dåligt. Men nu har jag i alla fall gjort det så nu kommer det nyare bilder.

Här är mina senaste köp:

Väska med axelrem som jag ville ha och ett linne från cheap monday.

Av céline van Baalen - 27 mars 2009 20:20

Gött med Fredag. Det känns i hela kroppen att en skolvecka har gått även om den har varit rätt slapp.

Efter skolan fikade jag med Joëlle, Maria, Ican, Maya och Stina. Vi satt på city en stund innan jag tog en kort tur på stan för att leta efter bh. Fann några fina men jag hatar att lägga pengar på ett tråkigt plagg så det fick vänta i dag också.

Emil är hos en kompis och jag bad honom att köpa med så att vi kan göra pannkakor, är så himla sugen på det. Han sa att kanske.. Vi får se, hoppas hoppas hoppas!

Jag vill åka till Karlstad för att shoppa vårskor och lite kläder samt köpa balklänningstyg, Jag måste ju göra den där jäkla klänningen snart annars blir den aldrig färdig.

Nej nu är väl pausen snart slut så jag får fortsätta att kolla på let´s dance finalen. Svennigt men mättande

Av céline van Baalen - 27 mars 2009 09:42

Deppigt att man kravlar sig ur sängen, drar upp persiennen och ser att det SNÖAR. Ingen vacker syn. Hade helst gått tillbaka till sängen men när man väl är uppe så är ändå den här "jag-vill-inte-gå-upp-känslan" borta.

Nu sitter jag i datasalen med Ican och Stina och drar mig för att gå ut i snörusket för att gå till musikskolan och ha sånglektion.

Efter skolan ska jag fika med Joëlle! Det blir mys. Det var så längesen jag såg henne nu.

I kväll bilr det bara slappa. Har varit så trött i veckan, jag har börjat gå och lägga mig senare så jag får inte riktigt tillbaka den energi som jag behöver.

Ha en bra dag allihopa.

I dag känns det verklgien att sommaren är på väg! På med solbrillorna!

Av céline van Baalen - 26 mars 2009 17:47

..Efter mat. Jag är vrålhungrig och mitt blodsocker är nere på 0,01 så jag känner starkt behov efter mat. Som tur är har jag en underbar pojkvän som gör pepparstek med sås och potatisoch sallad till det, mumma!

I dag har jag varit på stan typ hela dagen. Det började med att jag Linn, maya och Felicia var bus och smet till sunday för att ta en té och tjöta. Eftersom jag bara hade tre lektioner (struntade i en av dom) så slutade jag redan efter 11. Har gått på stan med Emil och hans mamma en stund och sen kom mamma och Noa in till stan för mamma skulle klippa och färga sig samt vaxa benen, LYXmamma. Jag har passat gullenoa och vi kollade på madagaskar 2, eller, jag kollade på madagaskar.

Köpte en ny väska i dag. Det är mer av en bag i svart "läder"  som man får plats mycket i. Jag har fått något shoppingbehov, känner att jag vill köpa allt nytt, skor, kläder, jacka. Det skulle vara skönt med en liten update.

ARGH! Det luktar mat, tänk stekt kött, lök, brunsås.. Det vattnas och magen kurrar, seriöst.

Undrar när jag får träffa min andra lillasyster


Av céline van Baalen - 24 mars 2009 16:57

Det är stort att fylla 80 år. Tänk bara tanken, 80 år är en så lång tid. Man måste ha varit med så mycket. Kom nyss hem från Emils mormors 80-års kalas. Det var öppet hus där i dag och det var släkt pch vänner som kom och grattade. Det var en tant som kom dit som var 90 år men hon var så pigg, jag skulle gissa på 70 år, högst. Tänk om man får hålla sig så där fräsch så länge.

I dag har jag haft två lektioner. Gött att det är så slappt. Var även på tornhuset där jag får andas och lära mig avslappningsövningar hos en fysioterapeft och vi kom fram till att jag inte ska gå där så länge till för jag har gjort stora framsteg. Jag känner mig stolt och glad över mig själv att jag faktiskt mår så mycket bättre nu än för några månader sen!

Tänkte att jag skulle sätta mig och börja skriva min rapport inför projektarbetet men jag blev så trött så det får vänta lite till. Vi tar en facebookkoll till först.

Av céline van Baalen - 24 mars 2009 16:57

Det är stort att fylla 80 år. Tänk bara tanken, 80 år är en så lång tid. Man måste ha varit med så mycket. Kom nyss hem från Emils mormors 80-års kalas. Det var öppet hus där i dag och det var släkt pch vänner som kom och grattade. Det var en tant som kom dit som var 90 år men hon var så pigg, jag skulle gissa på 70 år, högst. Tänk om man får hålla sig så där fräsch så länge.

I dag har jag haft två lektioner. Gött att det är så slappt. Var även på tornhuset där jag får andas och lära mig avslappningsövningar hos en fysioterapeft och vi kom fram till att jag inte ska gå där så länge till för jag har gjort stora framsteg. Jag känner mig stolt och glad över mig själv att jag faktiskt mår så mycket bättre nu än för några månader sen!

Tänkte att jag skulle sätta mig och börja skriva min rapport inför projektarbetet men jag blev så trött så det får vänta lite till. Vi tar en facebookkoll till först.

Ovido - Quiz & Flashcards