Alla inlägg under november 2008

Av céline van Baalen - 30 november 2008 18:10

I dag har jag haft en riktig julkänsla i kroppen!

Nu är jag precis klar med lussebullsbaket, det var lyckat som vanligt. Det börjar ganska seriöst med alla försöker göra fina bullar. När inte det lyckas så ballar det ur och nicolas gör lusseballar och jag gör hjärtan medan joëlle flätar och knåpar.

I går var jag hemma i bushen och passade Noa för pappa spelade på ritz och mamma var också där. Jag och Nicolas gjorde tacos till oss och Emil för han kom på kvällen. Vi hängde framför tv:n och mös. Det var en mysig kväll förutom att Emil har någon form av magsjuka så han spydde och bajsade en massa (HAHAHA) stackarn..

I morse gick vi ut på en liten promenad och sen har jag försökt skriva färdigt bajshemtentan i psykologi som aldrig blir av. Det gick ganska bra men när jag skulle börja med den andra uppgiften gav jag upp.

Jag älskar att känna julkänsla, det är så mysigt och det gör liksom inget att det är mörkt då. En bra tröst i julmörkret. Snart ska vi äta mat och sen ska jag åka in till stan för att träffa Julia. Längesen vi träffades hon och jag. Snuttegullejulia jag saknar att inte träffa dig lika ofta!

 Längtar till lucia, älskar att sjunga lucialåtar och käka lussebullar tills man får ont i magen.


Av céline van Baalen - 19 november 2008 21:50

Ett beslut, ett gemensamt beslut. Det borde ju kännas lite bra i alla fall vi var ju överens om att det var bäst så, men ändå känns det crap. Jag vill inte det här, jag vill inte något. Emil var precis förbi för att lämna lite pasta till mig och han tjata på mig att jag var tvungen att gå till någon för att prata men jag har verkligen ingen lust eller ork. Jag vill bara att Emil ska vara här jag villl krama och pussa honom. Jag vill att han håller om mig så att jag somnar.. Men det går ju inte.

Jag hatar det här.

Jag vill bara somna och vakna glad, att allt är som förut och jag vet vad jag vill och mina tankar inte far runt i skallen på mig men det är inte så nu och det får jag leva med


1 år 1 månad 1 vecka 1 dag

.

Av céline van Baalen - 11 november 2008 17:17

Ska snart gå och träna. Jag är egentligen för trött men jag måste verkligen dit för annars kommer jag aldrig i väg, kanske när jag kan rulla ner till hälsokompaniet. höhö. Hatar folk som skriver såna oikar till sig själv men wtf. Nej jag måste verkligen gå nu så inte Stina behöver vänta så länge på mig. Skriver igen snart..


Så nu är jag tillbaka några timmar senare. Jag var och träna och det var inte alls så kul för jag var så trött så jag var tvungen att kämpa och det orkade inte jag. Stina skyllde på att hon var sjuk och lekte coach till mig i stället. När jag kom hem lagade jag mat till mig och Emil. Det blev klassikern köttbullar och spaghetti, det är så gott när man är riktigt hungrig. Nu sitter vi båda framför tv:n och dricker té och äter apelsin. I morrn är det nationella prov i svenska. Man får hålla på i fem timmar, fem timmar! det är sjukt länge men när man sitter där och inte kommer på vad man ska skriva så går nog tiden alldeles för fort. Jag ska ta med mig fika för att göra det lite mysigt för mig, ser nästan lite fram emot att sitta uppkrupen på stolen och käka pannkakor medan jag skriver. Kommer ångra att jag skrev det här i morrn när jag väl sitter där men ..


Jag är så glad att jag har min Emil. Det är så många som gör slut och som jag får se olyckliga och känner sig så ensamma. Nu när det är höst vill man ju ha någon att kura i hop sig med när det blir vinter, och det har ju jag. Men det känns väldigt skönt att man kan känna att man kan hjälpa till för att trösta sina älskade vänner och att man faktiskt finns till här för dom, så jag känner mig behövd och älskad och det är ju bara för underbart!


1 år 1 månad med Emil

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards