Alla inlägg under maj 2009

Av céline van Baalen - 31 maj 2009 22:18

Ännu en vacker dag. Åkte hem till bushen vid tre tiden och cyklade då ner till mormor och morfar med Noa och Joëlle. Vi var där nere i några timmar och låg i skuggan och löste korsord, mysigt. Väl hemma igen blev det brakmiddag, pepparstek med potatis och aubergine steka i olivolja, lök och vitlök. Stod även och målade lite brädor till vårat utbygge. 

I går var det premiär för olssons brygga och det märktes, det var folk i hela stan och kön in var inte att leka med. Jag gillar bryggan mycket mer än tiki för man kan välja om man vill sitta vid ett bord, dansa eller chilla i baren. Jag hade en väldigt rolig kväll, förfesten var väldigt mysig hos Agnes. I slutet var det bara tjejerna som var kvar och vi körde ett lite annorlunda ölspel.

Jag testade i går om man blir mindre seg dagen efter om man dricker en klunk vatten mellan varje klunk vin, och det funkar! Jag har inte känt mig alls bakis i dag och det har varit himla skönt.

Sitter nu hemma i bushen i klädd en hippieklänning som jag tycker är väldigt fin. Jag ska ha den unde veckan när klassen ska klä ut sig, olika tema varje dag under nästa vecka. Det blir kul, jag älskar att klä ut mig!



Av céline van Baalen - 29 maj 2009 22:10

Solsken på min hud, solsken i mitt hjärta. Lite så är det faktiskt, jag blir så lugn och harmonisk när det är soligt ute. Kom nyss hem från bushen där jag varit på kalas för tvillingarna som fyllde 12 år. Det är alltid lika mysigt att komma till dom för vi spelar alltid fotboll tillsammans och man kan hänga med alla kusinerna. Jag är så glad att min släkt bor nära mig, jag har växt upp med många runt omkring mig och det är verkligen något som inte alla har. När jag blir stor ska jag ha en STOR familj med massa ungar och alltid göra dom roligaste barnkalasen.

Emil är i väg och handlar chips,dipp och morötter. Jag gör ett försök att vara LITE nyttigare med morötterna. Jag är trött i kroppen efter att ha varit i solen hela dagen och den syns i ansiktet :)

I morrn blir det utgång på bryggan som har premiär för säsongen, jag gillar verkligen bryggan för det finns både dansgolv och även lugnare ställen där man kan sitta och prata. Jag längtar lite efter att klä upp mig och sminka mig för jag orkar aldrig göra det till skolan längre. High-heels, här kommer jag!


Bilder från i dag:

Av céline van Baalen - 28 maj 2009 22:48

Här kommer lite bilder från gårdagens shopping och även mina nya bikinis som jag köpte förra veckan:

Av céline van Baalen - 28 maj 2009 21:58

Jag försöker ändra filformat på en bild men jag vet inte hur man gör! Tänkte jag skulle lägga upp en bild på mina nya skor som jag köpte i går så jag kopierade en bild från skopunktens hemsida men det går inte att ladda upp den här! jaja får ta kort på dom och visa, gört snart.

Var i Karlstad i går med mamma, stina och noa. Jag behövde handla det sista inför studenten typ stay-ups, hårnålar, skoinlägg m.m Inte så kul shopping men behövligt. Jag köpte även de fina och billiga skorna på skopunkten, 300 pix och en lång top som är svartvit på h&m för 130 pix och sist en rosa 3/4 tröja, också från hm.

Jag har seriöst blivit besatt av skor. Jag är sugen på att köpa nya hela tiden, I love it. De är så vackra och kan lyfta en hel outfit. Det är extra kul när man finner snygga skor som dessutom är billiga!

Fick reda på att jag fick MVG på mitt projektarbete, jiho! Har fått reda på 4 betyg på två dagar och alla Mvg så jag känner mig riktigt nöjd över mig själv.

Nej jag kanske ska ta kort på mina grejor som jag köpt och lägga upp dom?

Av céline van Baalen - 26 maj 2009 15:21

Jag måste bara, Noa gör allt för att inte somna. För tillfället står hon på huvudet! Nyss låg hon och bytte nappar och, inte nog med det, hon smygkollar på mig i bland och gör akrobatiska konster för att få mig att kolla. Jag försöker verkligen vara stoneface men det går ju verkligen inte! Att man kan hitta på så mycket när man är så liten.

Hon springer runt isängen, biter på nappen så att det låter konstigt, försöker få tag i saker utanför sängen, försöker ta på sig sina strumpor. HAHA 

Av céline van Baalen - 26 maj 2009 15:13

Funderar på att byta till blogg.se i stället. Bloggagratis är väldigt simpelt och därför enkelt men jag känner att man inte kan göra så mycket olika saker när det gäller bilder, desgin på sidan m.m Orkar inte fixa det nu men vi tar det någon annan dag. 

I dag har klassen haft repdag  inför våran faddegala som är den 4 Juni på musikskolan kl 19.00(?) så kom dit och ge ett bidrag samt lyssna på musik och ät lie fika. Det blir sköj.

Sitter hemma nu och försöker få Noa att somna. Jag vet att hon är trött men hon står i sängen bredvid mig och försöker få min uppmörksamhet. Jag tänker inte kolla på henne för då blir det ett jävla liv.


.

Av céline van Baalen - 25 maj 2009 23:21

Låt det vara fint väder! I dag har det verkligen varit sommar i luften, jag har gått med t-shirt och sandaler hela dagen. Jag hoppas att vi kan få det fint på studenten, det skulle vara en lättnad.

ÅKte hem förut till bushen för Emil är i väg på ett målarjobb i några dagar och jag vill inte sova själv. Jag gick till Bomma för att kolla på en bolero som hon har sytt till balklänningen och den blev jättefin! Hon är så duktig min Bomma. Vi har suttit och pratat en bra stund om hennes liftresa ner mot paris och tillbaka, drömmar och gamla minnen. Det var en härlig liten pratstund vi hade. 

I morrn ska vi kolla min balfrilla så jag åker hem till bushen då också för jag ska även passa Noa.

Jag tror jag vill åka till peace and love festivalen i sommar, hoppas att jag kan ta ledigt från jobbet, jag har ju aldrig varit på någon annan festival än arvika så det skulle vara kul med lite omväxling.

Nu blir det sänga, godnatt 

.

Av céline van Baalen - 25 maj 2009 00:27

Börjar vända på dygnet? Jag är en sådan person som helst går och lägger mig innan elva om jag ska upp till skolan dagen efter, men jag känner att det börjar bli senare och senare ju mer man är ute på helgerna. Nu borde jag verkligen ligga och sova egentligen men jag känner inte riktigt för det, snart kanske.

Har suttit hos Ican  med henne och Stina och vi har suttit och pratat och ätit korv med bröd till kvällsmat. Förut var jag och Emil ute och åkte med hans  motorcykel, riktigt kul att sitta bakom och hålla hårt runt hans midja, en 15-årings dröm som äntligen gått i uppfyllelse.

I Julia åker Julia till andra sidan jorden för att vara borta i ett år(!) känns konstigt och tråkigt men är såklart glad för din skull julia, ditt livs resa!


Här är en bild från igår när hon och Mirja var modeller.

Puss godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards