Alla inlägg under augusti 2009

Av céline van Baalen - 31 augusti 2009 18:40

Tiden har gått sjukt snabbt i dag. I alla fall när jag var på jobbet. Jag hann knappt tröttna så var det färdigt för dagen, helt sjukt skönt. Efter jobbet däremot har det varit lite segare. Vädret utanför våran lilla lägenhet är inte på topp och de andra jobbar sent. Jag har försökt underhålla mig med saker som matlagning, städning, facebook, musik och kollat program på svtplay.se eftersom vi inte har fixat våran trasiga tv-kabel. 

Till middag blev det fiskpinnar, hemmagjort potatismos och stuvad spenat, precis som den gamla goda tiden. Det var min favoriträtt när jag var liten. Jag saknade mammas mos, jag hade ju inte muskot i som hon alltid har och då blir det inte riktigt lika gott alltså, även om det dög. 

Om man vill få många små flörtar med yngre killar så ska man jobba på ica nära i pilestredet park eftersom det ligger vägg i vägg med ett gymnasium. I dag fick jag besök i kassan av ett asiangang. "Ledaren", som såg ut som vilken asianleader som helst med tofs i nacken och ganska vasst utseende, frågade vad jag hette och om jag var hängde här varje dag. Han sa att vi syns i morrn så då har jag ju något att se framemot. Faktum är att det är rätt coolt att vara svensk tror jag. Ni skulle se den nöjda blicken jag fick när de fattade att jag kom från landet falukorv. 

Ja som ni märker har jag lite skrivkramp, det finns inte så mycket vettigt jag kommer på att skriva om förutom mina uppvaktningar jag får på jobbet. På tal om det så ska jag säga att det står rätt stilla på tooraj-fronten, ni vet han 35+ killen som rom vi skulle ut och ta en kaffe, ev. öl. Lättad över att han fattade galoppen. Det var nog när han pratade om att han kunde erbjuda bil, lägenhet, mat och pengar som jag backade ur. 

Av céline van Baalen - 30 augusti 2009 22:31

Världens godaste kvällsmat. Jag är uppe i det blå efter min, klaras och linns GODA kvällsmiddag. Det blev bakad potatis med handpillade (det heter så på norska haha) räkor med crème fraiche, citron och en god sallad. Vi är alla helt otroligt mätta och nöjda. 

Dagen har spenderats framför TV med chips, godis, pizza, coca cola och 50 cents program på mtv. Härlig bakisdag med andra ord. Förut fick jag dock ett ryck och gick ut och sprang och körde styrka när jag kom hem. Det var otroligt skönt att få röra lite på sig, nu kommer jag somna gott i natt. 

I går var det på festtåget igen. Vi började med vin och god middag som jag lagat till mina sambos. Citronlax med ris och broccoli. Vi drog senare vidare till Mange där det bjöds på romshots, jag skippade det men linn visade vart skåpet skulle stå (eller vart spriten skulle vara) och det blev kalas. En förfest till hann vi med, skulle kunnat skippats eftersom folket där inte var på samma nivå som oss riktigt. Skjortnorskar, fattar ni grejen då? Vi åkte tillbaks till grünerlökka och gick in på memphis innan det var dags för sömn. 

I morrn är det jobb igen och det känns väl inte jättekul men det är ändå helt ok. Jag trivs ju bra där i alla fall. Jag ser faktiskt fram emot att få åka hem till helgen. Det kommer bli hektiskt, många saker som händer. Begravning och dop (ska sjunga på båda) jazzfestival och hang around med vänner och familj. Det blir morsomt!

Jag vet att jag varit dålig med nya bilder men eftersom jag måste betala för att kunna lägga upp fler bilder så har det inte blivit av. Det kommer det kommer..  


Av céline van Baalen - 28 augusti 2009 15:38

WIHOO! Jag är glad som ett barn! Innan jag gick hem från jobbet fick jag reda på att jag har fått fast anställning där :) Jag har ju bara haft ett vikariat eftersom chefen inte hunnit haft jobbintervjuer. Han sa att han tyckte det kändes onödigt att ha fler eftersom jag gjorde ett så bra jobb och lär mig så snabbt. Fan vad gött! Nu behöver jag inte tänka på det något mer. Det är fredag, jag är fast anställd på ett jobb jag trivs med och jag bor i en fin stad med fina vänner och livet står på glänt. Öppen för nya saker, inte längre rädd för att ta steg som skrämmer, nu kör vi!

I går blev jag dock lite arg och fick en klump i magen när jag hörde att det visst är flera som gillar denna stad och tydligen har flyttat hit, men vet ni vad. Jag DRIIIITER IT för jag är världens bästa och världens gladaste och det kan ingen ta i från mig!

Av céline van Baalen - 27 augusti 2009 17:23

ÄNTLIGEN! Jag har nu under några dagar lidit av en mycket jobbig grej. Jag blir aldrig mätt! Jag äter middag och känner mig fortfarande lika sugen på att äta en hel portion till även fast jag redan smällt i mig över mitt vanliga matintag. Jag är sugen på saker hela tiden och det enda jag tänker på är hur jag ska lägga upp min dag i matväg. Magen är svullen som på en bebis och jag trycker i mig saker i förtvivlan för att få någon slags tillfredsställelse. Jag vet inte vad som händer med mig! Jag tror att det kan vara lite att man börjat jobba. Då finns det ingen tid för småätning som jag annars brukar göra och man är i gång på ett helt annat sätt. Jag har ju varit sjuk ett antal gånger under sommaren och kroppen kanske behöver återhämtning. Jag tror faktiskt att det är en blandning av alltihopa. Det har varit mycket tråk och depp ett tag och nu när jag flyttat så känns allt bara så jävla bra och när man mår bra gör man sånt som man gillar. Jag ÄLSKAR att äta. Varför klagar jag egentligen?

Nu sitter jag i alla fall här i soffan i våran lilla lägenhet och känner mig mätt, ja ni läste rätt, mätt som en plätt. Det fick bli min laxsoppa i dag igen med fyra brödskivor varav två det var brunost och gurka på. Är man i norge så är man och då ska det ätas brunost!

I dag har jag faktiskt shoppat lite. Efter jobbet gick jag ner till stan och fyndade på cubus. Det blev en klänning, en tröja och en tunika. Allt tillsammans kostade 140 nok! tre betala för två på redan nedsatta varor, det giller vi. 

Nu blir att kolla på en film eller något och sen kanske en efterrätt, suget börjar redan kännas igen, fan.  


Min vanligaste position nu för tiden.  

Av céline van Baalen - 26 augusti 2009 16:18

Jag överträffar mig själv gång på gång. I dag gjorde jag en mustig laxsoppa med mycket karaktär. Började med att fräsa lök med massa curry och tillsatte morot, vitlök och paprika. Hällde också i vatten och en påse indisk kryddmix. Sedan åkte kokosmjölken på och även potatisen. Till sist tillsatte jag laxen och lät det stå ett tag och momsa till sig. Tillsammans med ett glas vatten och en skiva lingongrova så blev det perfektion. Uhh vad nöjd och glad jag är i magen nu. 

I dag har varit en otroligt seg dag. Jag var jättesnabb med mina sysslor på jobbet och fick sitta i kassan resten av dagen. Det blir så sjukt långtråkigt efter ett tag och i dag var jag nära att somna flera gånger. Jag tror att jag måste börja gå och lägga mig tidigare, nu blir det bara fem timmars sömn varje natt och det är alldeles för lite för att jag ska orka med.

Vädret börjar bli fint ute och jag har lust att gå ut och gå men nu ska jag och Linn bara sitta och prata, filosofera, disskutera, analysera. Det är vi bra på. Klara kommer hem om en stund också, kul eftersom hon alltid jobbar sent annars och att man aldrig hinner se henne. Puss på mina sambos. 


Dagens tänk: 

Tänk vad jobbigt att tvinga sig själv att inte känna. Känna vackra känslor som värmer och bubblar inom en men som kanske i bland förstör, eller man tror att det förstör i alla fall. Som att inte ta chips när man är på diet och det står framme en stor skål på bordet, eller att inte ta en cigg när man är rökare. Tänk vad många där ute som går och känner en massa men som kanske inte vill, inte får. Gåvan att känna vackra, fantastiska fina känslor är ju så jäkla häftigt egentligen, bara känna och sedan bli lycklig. Det är när våran hjärna blandar sig in i bilden som vi vaknar ur drömmen och trycker ner oss själva på jorden. Tråkigt, realistiskt och kanske även i bland förnuftigt.



Av céline van Baalen - 25 augusti 2009 15:43

Man kan bara bli sån här slags trött efter en arbetsdag. Sådär lite nöjd i kroppen även fast man helst vill lägga sig och sova. 

I går var det chillkväll på harrys eftersom jag och linn var TVUGNA att se Liverpool - Villa. Vi blev väldigt besvikna när liverpool förlorade och vi grät resten av kvällen. 

I går fick jag ett väldigt fint erbjudande av min arbetskamrat Tooraj, en man i 30-års åldern med mörka ögon och charmigt sätt. Han berättade för mig att han ville han en käreste och kunde erbjuda bil, husrum, mat och pengar. Om jag visste någon så skulle jag säga till. Efter ett tag frågade han mig om jag ville ta en kaffe eller kanske en öl någon dag. Det är svårt att veta om han skämtar eller inte men när han kollade med sina mörka ögon och pipskägget viftade lite i vinden så kunde man inte låta bli att SKRATTA. Haha jag fick springa bort till godishyllorna och skratta av mig efter ett: ja kanske det. Vad tycker ni? ska jag ta erbjudandet? 


Av céline van Baalen - 23 augusti 2009 22:30

Gå på lina. kanske inte det lättaste jag gjort men man blir fast i det. Jag SKA bli bra på att gå på lina. Eftersom jag inte orkade göra någon riktig mat så fick det bli makrillsmörgåsar, lite couscous med majs och chips. Inte så stabilt men i morrn ska jag laga riktig mat, lax i ugn och potatis med sallad till, mumma!

Nu sitter vi i soffan och kollar på vännesavsnitt, så bra. Jag skulle kunna sitta uppe hela natten och kolla men eftersom jag ska upp 05.20 så får detta bli det sista så, ross och emelys wedding here I come.

Av céline van Baalen - 23 augusti 2009 17:17

Härligaste söndagen på länge. Jag har mått väldigt gött i dag tillsammans med Linn Klara Lasse och Maria. Vi åkte ner till akers brygga och tog en båt ut till gressholmen. Där badade vi, solade och fikade marias hemmagjorda äppelkaka med en kopp kaffe. Nu har föräldrarna åkt hem och vi sitter med våra egna bebisar i knäet och surfar järnet. Jag är sjukt trött i dag även fast vi tog det lugnt i går och har sovit 10 timmar. Gårkvällen spenderades med ovanstående personer här hemma. Vi åt kantarellpaj (än en gång marias förtjänst) med sallad och chillade i soffan hela kvällen. Väldigt mysigt. Det är så skönt att vara ledig! Jag kände att det verklgien behövdes efter en vecka med jobb, tidiga mornar och sena kvällar. 

Senare ska vi gå ut och gå på lina. Klara har en lina som man fäster mellan två träd. En partygrej som jag inte har provat än, det blir kul! 


Man får reda på allt genom facebook, verkligen allt. Praktiskt men inte alltid så kul. Nu låter detta väldigt dramatiskt men jag känner mer bara att kommunikationen mellan min familj inte är på topp jämt. Syftade på din status på fb joëlle. 


Jag känner mig rik, för jag har mycket mat! Alltså vi har så mycket mat så jag vet inte hur vi ska göra för att få allt uppätet. Konserver upp till öronen och äpple för en hel armé. Shit jag längtar redan tills man får åka till sverige och storshoppa mat i stora lass. DET är rikedom för mig!  



Ovido - Quiz & Flashcards