Alla inlägg under december 2008

Av céline van Baalen - 30 december 2008 19:11

Näst sista dagen på året. Och det känns väl ok, kommer väl inte bli någon större skillnad men jag vet i alla fall att ska jag tänka på mig själv i första hand det här året. 2008 har varit ett vågigt år. Jag har mått väldigt bra men också haft mina dåliga stunder. Min största bedrift är att jag faktiskt har tagit tag i mina problem, pratat om dom och mår faktiskt mycket bättre. Ångest är något som jag tror alla har och det är viktigt att man tar tag i den innan det går för långt för man kör ner sig själv så otroligt mycket. 

Jag har världens bästa vänner och familj och önskar er alla det bästa. Utan er skulle inget vara sig likt (skulle i och för sig inte varit född då heller men). Hoppas att 2009 blir ett år med många äventyr och jag vet att vad som än händer har jag dom som älskar mig runt omkring mig.

Jag tycker mycket om en person väldigt mycket, det har varit fram och tillbaka, velig kallar mig nog dom flesta men jag tror på att allt ont för något gott med sig och att det kanske var bra att jag har varit velig så jag kan komma underfund med vad jag egentligen vill.


I dag har jag varit på stan och köpt en make up box som är fylld med massor av olika ögonskuggor och en glittereyeliner. Jag har kollat på den länge men har tyckt att den varit för dyr. Nu kostade den bara 179:-(ord. pris 385:-) så jag bestämde mig för att köpa den. Kom på att man tjänar väldigt mycket på det för om jag skulle köpa alla färger separat skulle det bli SÅ mycket dyrare. Har bestämt mig vad jag ska ha på mig i morrn också. Det blir min svarta klänning och mina nya skor med ett halsband och några fina örhängen, har inte riktigt bestämt dom än men jag kanske löper lite accesoarer i morrn. Har ffixat dricka också. Det blir vitt vin som skålar in  det nya året. 

 Snart åker jag in till stan igen för jag ska upp tidigt i morrn och jobba och sen blir det nog en sväng på stan tillsammans med Agnes.

PUSS HEJ 


Av céline van Baalen - 29 december 2008 12:36

I dag ska bli en bra dag. Nu har jag precis druckit upp min kopp té och ska alldeles snart göra i ordning mig för att gå ut och gå. Jag tycker det är så härligt ute nu. Det är kallt och frostigt så man måste klä på sig kängorna och en varm jacka. Det är mysigt tycker jag. Precis som när man var litet barn och skulle ut och leka i snön.

Kom och tänka på att jag inte träffat många av mina kompisar på länge. Det har varit skönt att bara varit hemma och vilat men nu börjar jag allt sakna er. Tur att vi alla ska träffas på nyår! Jag ser verkligen fram emot det :)

Ha en bra dag allihopa


Av céline van Baalen - 28 december 2008 21:35

mätt och belåten. som sagt så började inte den här dagen alls bra, jag har känt mig depp och ledsen men efter ett samtal mådde jag bättre och gick till sjön för att grilla korv och åka lite skridskor. Jag älskar att åka skridskor, det är lite frihetskänsla när man åker över isen. Det var underbart vackert ute i dag, nästan ett rosa sken. synd att jag inte hade kameran med.

Lekte nyss med Noa, vi kröp runt på golvet, skrattade och flamsade tillsammans. Det gjorde mig varm och glad i kroppen.

I morrn ska jag nog åka in till stan. Det var ett tag sen jag var där om man inte räknar med de gånger jag åkt in till stan på kvällen för att parta. Kanske till och med ska ta mig i kragen och träna. Har ju varit sjuk och det har varit jul så jag har inte tränat på evigheter! Fast det är inte något jag lovar, men det är en bra tanke :)

funderar faktiskt på att gå upp tidigt i morrn och göra ggod frukost för att sen äta den ute på isen eller nått, det skulle vara mysigt.

Håller på att ladda upp bilder på bilddagbboken. Har inte gjort det på ett tag så jag kände att den behövde en liten uppdatering. Checka in mina bilder på celine.bilddagboken.se

Jag har skaffat en säng inne nu, känns bra. Har inte känt mig riktigt hemma när jag inte haft det. Pratade med mamma förut om det och vi ska nog fixa så att jag får ett rum någonstans här hemma. Antingen blir det i lillstugan eller så flyttar nicolas ut dit och då flyttar jag in i hans rum. Detta blir att bra detta


Av céline van Baalen - 28 december 2008 13:25

Fin dag idag. Måste hitta på något idag för jag vill inte bara sitta i mina egna tankar och deppa ihop. Jag och Joëlle ska gå till Humsjön och åka skridskor snart men först måste jag hjälpa pappa att bära in min säng igen så jag slipper sova på bäddsoffan. Ican och jag var sega i går och ville inte gå och lägga oss så vi tog ett vinglas som en liten sängfösare, det funkade ganska bra. Vi gick och la oss men låg och pratade om studenten ett bra tag innan vi släckte lampan. Jag längtar så! 

Jag har lite ångest inför mitt projektarbete, jag har lovat att ta tag i det nu men jag orkar inte. Har verkligen ingen lust att samla i hop vokalensemblen och lära dom mina dåliga låtar. USCH! Jag vet att jag kommer må bättre när jag väl gör det men man ska göra det också. 

Det är en sådan smärta, fysisk jävla smärta i mitt bröst. Känner mig sårad, förvirrad och ledsen. har bara lust att gråta men gör det inte. Vill inte vara till besvär. Som en person sa till mig: tiden läker alla sår, men just nu känns det som om tiden står still.


Av céline van Baalen - 27 december 2008 22:25

Usch vad jag har tråkigt. Jag och Ican sitter hemma i bushen och vet inte vad vi ska hitta på. Båda är sega och trötta sen gårdagen men känner oss rastlösa. I går var jag ute igen. Var först hemma hos Ican och satt och förfestade där tillsammans med henne och stina sen drog jag och Ican till tiki och stina till ritz. Vi kom dit ganska tidigt och det var inte alls mycket folk först men senare blev det drag. Jag hade en kul kväll men var full och dum. 

Längtar tills familjen åker till gbg så man får komma bort en liten sväng.

Kommer inte på något vettigt att skriva, har i alla fall inte haft en jättebra dag, känner mig lite ledsen men det blir bättre i morrn.


Av céline van Baalen - 26 december 2008 02:29

Jag hatar att killar är svaga och trycker ner en för att försöka framstå som starka själva. DUMMA I HUVUDET. ja jag vet att jag kommer ångra det här i morrn när jag läser men just nu har jag mycket ilska inom mig som bara måste ut och då är min blogg bara fööööööööööööör bra..

 annars har det väl varit en ganska bra kväll. folk var snälla ochtill och med en stötte på mig men då blev jag obekväm och gick för det är jag inte redo för än. 

Nu vill jag bara sova, jag får försöka dra med mig Ican till lägenheten och få lite sömn. 

Godnatt platt katt

Av céline van Baalen - 25 december 2008 01:23

En klassisk härlig julafton.

Den här julaftonen har varit bra, den har varit sig ganska lik, man har känt sig lite förväntansfull på morgonen och gjort sig i ordning lite extra, sen är man trött resten av dagen, äter god mat och hänger med sin familj. Sen sjunger man i kyrkan som vi faktiskt gjort i tre år nu och nu sitter vi hemma hos mig och familjen Weiborg är här och vi dricker och äter lite gott. Det är skönt att det har varit som vanligt, tryggt men man kommer också i håg de man saknar, kanske extra mycket för att det är jul.

Jag är så fruktansvärt trött bara så nu känner jag att sängen skulle vara den bästa julklappen, ta av sig allt smink och bara gå och lägga sig och känna sig allmänt nöjd.

I dag har jag fått:

rengöringslotion

natt-, dagcréme

ansiktsmask

lösögonfransar

body lotion (oliv från body shop)

DVD-film (Venus)

Pengar till Göteborgsresan

mascara

hårinpackning (keune)

örhängen (pilgrim)

vantar

skohylla (hemmagjord av Nicolas)


Verkligen må bra-klappar där jag får ta hand om mig själv. Jag är jättenöjd med dom och fick faktiskt mer än bad jag hade trott eftersom jag faktiskt fick en tidig julklapp (mina stövlar)


I morrn blir det middag hos mormor och morfar med hela tjocka släkten, det blir galet som vanligt.

God fortsättning!

Av céline van Baalen - 24 december 2008 12:07

Hej tomtegubbar slå i glasen. Julafton är här och jag känner mig glad i hela kroppen! Morgonen började med att jag gick upp och gjorde mig i ordning för klockan 11 skulle Bomma, mormor, morfar och Claes komma på julfrukost. Vi åt julggröt och hemmagjort bröd med nygjord julskinka. Mycket gott. Nu har alla ätit färdigt och vi sitter och väntar på att mormor ska komma med julklappar. 

Kollade i min julstrumpa i morse och i där låg det två paket. Det ena var en strut med karameller och det andra var ett kuvert med ett kort där det stod att vi ska åka till Göteborg, bo på hotell ! Så den hemliga resan är äntligen avslöjad. Alla syskonen fick 1000:- att shopppa för, JIHOO! Jag blev jätteglad, jag som har gått runt och sagt att vi inte kommer  få alls mycket. Nu har vi öppnat våra paket från mormor och morfar. Jag fick ett par örhängen från pilgrim och ett par hemstickade lovikavantar, mormor är så gullig som stickar till nästan alla barnbarnen. Noa fick världens sötaste mössa. Bild kommer senare. 

Snart går frukostgästerna och då ska jag läsa min jultidning som vi får varenda år. Jag fick SOLO, min favorit. 

Klockan 15.00 går vi till Bomma och äter mat där chillar tills vi går till kyrkan för att sjunga.

FRÅN OSS ALLA PÅ HAGALUND TILL ER ALLA  EN RIKTIGT GOD JUL!

Ovido - Quiz & Flashcards