Alla inlägg under april 2009

Av céline van Baalen - 29 april 2009 21:32

Oh känner mig nöjd i kroppen, För i dag har jag cyklat (igen) fast nu hem från stan. Det är en jäkla pers för tillbakavägen är mycket jobbigare, backar överallt. Även fast jag var trött så tog jag min racercykel och pinnade de 1,5 milen hem. Inte nog med denna kraftansträngning, styrketränade även när jag kom hem så nu sitter jag med en stor tallrik yoghurt med frukt och müsli och en kopp té. Jag ska sova hemma i kväll för Emil är i sthlm över natten så jag vill inte sova ensam. 

I dag har jag gått på stan med Linn och jag fann ett par sandaler som jag nog ska köpa i morrn och köpte även en underklänning till min vita klänning och en fotspray som tar bort illa lukt, perry!

I morrn blir det party och jag hoppas att det blir kul! Syns i strandparken efter skolan 

Av céline van Baalen - 28 april 2009 20:51

Vaknade i morse och kände bara för att ligga i sängen tills huvudvärken släppt. Men jag tvingade mig upp och gick på alla lektioner, huvudvärken är fortfarande kvar och det stör mig men jag har blivit piggare efter att ha tagit 1 1/2 timmes powernap mellan två lektioner. Efter skolan gick jag och Emil till bowlinghallen och spelade. Emil har ju brutit sin hand så han fick spela med fel hand och det lönade sig för mig för jag VANN! Är skitnöjd över mig själv, gjorde tre strikes. Gick och köpte glas förut, carte dorglass, vaniljglass, kolasås och kanderade pecannötter, himmelskt! Det var egentligen meningen att vi skulle köpa ben & jerrys men det fanns typ inga goda smaker kvar. Avnjöt glassen ute på taket med Emil och han rökte vattenpipa, det här är en mysig kväll.



Av céline van Baalen - 28 april 2009 09:44

Jag mår inte bra. Har huvudvärk och ont i käken från visdomstanden. Vill helst gå hem och sova men jag gör det senare under håltimmen mellan gemun och nukon. För er som undrar vad gemu och nuko är så.. behöver ni helt enkelt inte veta det...

SÖÖVA lite den känner jag

Av céline van Baalen - 26 april 2009 22:42

Ja det har ju inte blivit så många inlägg under helgen men nu kommer en resumé. Jag har haft en härlig helg, för det första har det varit underbart väder så man blir lycklig i hela kroppen plus att det har hänt massa saker. I fredags var det viksholmen som gällde, vi grillade korc och chillade i solen, mys!

I Går hade vi spelning på hälsorundan, vi spelade samma låtar som vi gjorde på agnes och petters studentkonsert. För det fick vi 1000 kr som vi köpte tre familjepizzor för och tre flak öl som vi tog med oss till strandparken och avnjöt där. Satt kvar i strandparken mest hela dagen även om det försvann mer och mer folk. Det blev tillslut lite fest hemma här hos Emil och det kom lite blandat. Efter det gick jag agnes och ican till Tiki. Jag var egentligen inte så party men agnes hade fixat gratis inträde så jag kände att jag inte hade något att förlora. Gick i alla fall hem vid 1-tiden och la mig och sov.

I dag har jah pluggat inför naturkunskapsprovet HELA dagen i princip. Känner att jag borde ha börjat plugga tidigare men det har varit så mycket annat.

Åt utsökt mat förut tillsammans med familjen hemma ibushen. Det blev grillad oxfilé med rotgrönsaker i ugn och pappas majonnäs, härligt! Vi kom på att alla som hade körkort hade druckit alkohol så det var bara att ta på sig reflexvästen och cykla in så jag fick mig lite motion som avslut i dag, 1.5 mil, så himla skönt efteråt.

Här kommer lite bilder från helgen.

Av céline van Baalen - 26 april 2009 17:27

Jag vet jag är dålig och skriver aldrig men det kommer ett major inlägg ikväll i stället för nu sitter jag med jäkla naturkunskapsprov. 

Bilder från helgen kommer också :) 

Av céline van Baalen - 23 april 2009 21:36

Jag förstår inte varför jag blir så här. Jag kan bli så himla vrång, sätta mig på tvären helt utan anledning. Bajram och hans tjej ville att jag och Emil skulle åka med dom ut till viksholmen en sväng men jag kände verkligen inte för det, är trött och ont i munnen. Jag skulle kunna åkt med för Emils skull men där jag inte känner mig bekväm vill jag inte vara. Jag hatar att spela något som jag inte är och med vissa måste man liksom det.

Nu sitter jag i lägenheten och har ont, jag får panik på att det värker och att man får huvudvärk, jävla visdomstand. Skaff dig inte såna dumheter.

I morrn är det fredag och då är helgen nära, skönt. Jag orkar inte gå i skolan. I och för sig har jag inte varit där på två dagar men jag är ändå trött i kroppen.

Det är så skönt med det fina vädret! Jag har legat och solat lite och försöker få upp en härlig solbränna innan studenten.


Av céline van Baalen - 22 april 2009 21:44

En tand mindre och det känns. Att dra ut en visdomstand låter kanske inte så mycket men det känns fan mer än man tror. Jag har inte varit skolan i dag utan bara legat och vilat mig, man blir så trött av att ha ont. Jag får en fruktansvärd huvudvärk också men jag har gått på värktabletter hela dagen så det känns i alla fall bättre än förra gången jag drog ut den andra tanden. 

Haha min tandläkare är en riktig skojare, han drar torra skämt hela tiden och säger saker som får en lite äcklad typ som när han gjorde snittet i tandköttet: Det är ungefär som segt bacon! Då kände man lite att nej nu stänger jag av, blundar och lyssnar inte något mer för det blir inte bättre. Alltid kul med humor men inte lika skoj när man ligger med en uppsnittad mun och det stänker koksaltlösning i ansiktet och de drar och bänder hit och dit, lite utsatt.

Jag får se om jag drar till skolan i morrn. Jag orkar inte gå dit om jag känner mig som jag gör nu, vi har ändå bara lektioner där man ska sjunga och jag kan ju inte öpnna munnen helt och hållet så det känns inte som någon stor idé.

Nu blir det sängen. Godnatt 

Av céline van Baalen - 20 april 2009 22:20

En sak avklarad i alla fall. I dag lämnade jag in projektrapporten och jag känner mig nöjd. Jag lämnade in den i lördags till min handledare och hon sa att det var några saker som fattades så hela morgonen satt jag och renskrev den. Nu behöver man i alla fall inte tänka på det något mer. Jag tycker faktiskt inte det var så jobbigt som många andra tycker.

Efter skolan har jag repat nere på Ritz och kom inte därifrån förrän vid halv nio tiden. När jag kom hem gjorde jag mig lite pasta och bacon med grönsaker och duschade av kroppen så nu sitter jag uppkrupen i soffan och ska snart hoppa i säng.

I går var Emil så himla söt mot mig, vi pratade i telefon och så sa han så fina saker och verkligen öppnade upp sig på ett fint sätt, jag uppskattar verkligen det. Jag älskar dig Emil.


Det känns så skönt just nu samtidigt som det är en preiod med väldigt mycket inbokat. Jag tar snart studenten och jag ska snart styra över mitt liv på ett sätt som jag aldrig gjort förut, skaffa jobb, flytta, läsa vidare. Det finns så många möjligheter och världen tar emot mig med öppna händer, eller hur?


Min nya studentklänning som jag köpte. Det är lite skrynklig på bilden men har jättefina broderi detaljer som inte syns så väl.

Jag och Emil satt i helgen nere i hamnen och lapade solstrålar, mina nya glasses på huvudet

Ovido - Quiz & Flashcards