Alla inlägg under januari 2009

Av céline van Baalen - 31 januari 2009 14:35

Tjoho. I dag har varit en bra dag än så länge. Jag gick upp vid åtta för att gå till jobbet, vi var färdiga vid tio-tiden så då gick jag  hem och åt god frukost med Emil. Sen gick vi ner på stan. Vi gick in i affärer som jag inte brukar vara inne i, t.ex pernillas barnkammare, tänkte kolla på present till Noa som fyller ett år snart. Det är så söta grejer där inne men dyrt. Gick in på loppisen alldeles bredvid och jag köpte en liten väska för jag gick runt och höll min plånbok i handen. Den var söt, 30 spänn, perfekt. Köpte även värmeljushållare(?). Fyndade dom för 10 kr st.

Vi fikade fika på city också, kände att jag varit på sunday resten av veckan så vi drog till city i stället, lika mysigt där egentligen men det är något med sunday, jag kan inte riktigt säga vad. Man sitter och liksom hoppas på att det kommer in någon rolig person, konstigt egentligen eftersom det är samma folk varje dag som är där men ändå.

I går blev det ingen barnpassning för mamma stannade hemma så jag låg och tittade på TV med Emil, vi gick och la oss ganska tidigt. Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska göra i kväll. Eventuellt ska jag passa Noa i dag i stället men det är inte alls säkert. Annars hade jag faktiskt tänkt att gå ut.


Väska och mina ljushållare.


Av céline van Baalen - 30 januari 2009 20:18

Jag förstår inte. Jag kan vara så himla arg, grinig och ledsen helt utan orsak. Jag kan känna mig så otroligt deppad och bara skrika rakt ut: jag hatar mig själv, jag hatar mitt liv. Det är ju inte alls så. Jag älskar mitt liv och jag hatar inte mig själv heller men när jag får den känslan som jag får inom mig känns det faktiskt just så just då.. Jag hatar att vara så här, svartsjuk och oroad, rädd för att bli sårad. Så oerhört rädd för att blir sårad, det är nästan så att jag tar ut saker i förskott även fast det aldrig har hänt något eller antagligen inte kommer hända något. Fan skit bajs jävlar.

Så nu känns det lite bättre, Nu har jag skrikit, grinat och skrivit av mig.

Kom nyss hem från the roof. Åt buffé där med Emil och Karwan, jättegott. Jag och Emil ska kanske gå på bio nu vid nio, valkyria. Skulle hellre vilja se Mammut eller I taket lyser stjärnorna men de går inte så här sent.

hade.

Av céline van Baalen - 30 januari 2009 11:58

Mycket gjort den här morgonen. Jag vaknade klockan 8 av att Joëlle kom in i mon lägenhet. Somnade om till nio och sen gick jag upp någon gång efter det. Jag har ätit god frukost och är nu inne på min andra kopp té. Jag har börjat skrivit på en uppsats om MS. Vi ska skriva en uppsats i naturkunskapen och jag tänkte att jag börjar med den nu när jag ändå inte på någon prao. Så jag känner mig duktig nu, vill inte komma för mycket efter när jag åker bort!

Tänkte att jag skulle mysa till det nu vid datorn genom att skära upp min ananas men jag blev mycket besviken när jag märkte att den smakade rav, fan jag var verkligen sugen på ananas.

I dag ska jag till friskolan vid två för att vara med på deras ensemble och sen ska jag åka hem för jag ska passa Noa i kväll.

Ha en bra fredag!

Av céline van Baalen - 29 januari 2009 20:08

Myspys hos Riordan. Dagen ordnade upp sig ändå. Direkt efter förra inlägget bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv och göra i ordning mig. Så jag sminkade mig och gick ner på stan, köpte en tröja för endast 54:-. Sen träffade jag Maya och Ican och vi tog en fika tillsammans. Stina och Julia kom förbi också. Efter fikat gick jag och Julia hem till Nina och Tims nya lägenhet som ligger vid esplanaden, jättefin lägenhet, för Tim fyller 52 år i dag. Vi åt jordnötsbiffar med tillbehör och en god sallad, brakmiddag verkligen! Efterrätten åt vi hos Mimmi och My. Det blev en kladdkaka med hallon och kiwi på med on god kolasås och grädde. Jag är proppmätt och nöjd nu.


laddar upp lite bilder från kvällen.

1. min nya tröja

2. Tygstycket som jag sydde

3. Happy family

4. Riordans mysiga lägenhet

Av céline van Baalen - 29 januari 2009 12:54

Duktig.  Det har jag varit i dag. Jag åkte in till stan med mamma vid 10, åt frukost tillsammans med Emil och sen har jag satt upp det fina tygstycket som jag sydde i går och diskat, dammsugit och grejat i ordning så nu känns mig lilla lägenhet helt ok fast jag trivs inte hundra med den. Jag skulle vilja ha mer inramade foton, nu hänger alla bara lite huller om buller på väggen. Orkar inte kosta på den bara för jag ska ju snart säga upp den.

I dag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, är trött i kroppen. Funderar på att gå och träna men min jävla förkylning håller i sig. Kanske borde gå ner till musikskolan och spela lite piano och boka salar till projektarbetet.


BAJS jag har tråkigt! Undre hur många ggr jag är inne på facebook varje dag? Det är helt sjukt..


En fest för ett tag sen . My topmodels

YES

Av céline van Baalen - 28 januari 2009 19:28

Jag känner mig glad och upprymd för jag läste precis ett jäkligt bra blogginlägg. Det fick mig att känna mig stark och stolt på något sätt. Nej, man ska fan inte låta sig själv bli nertrampad, det är inte OK.

Jag är en sådan person som lätt glömmer bort mig själv och bara tänker på alla andra. Jag tar åt mig för små saker och har liksom vant mig med den svidande känslan i bröstet när man tycker synd om sig själv. Och det är ju onödigt, så fruktansvärt onödigt. Jag mår inte bra av det och verkligen ingen annan heller i min omgivning eftersom jag blir helt omöjlig att umgås med.


Sitter hemma i soffan och har precis sytt ett tygstycke som ska hänga på väggen hemma i lägenheten.

Imorrn åker jag in till 10 och ska passa Noa och greja lite i lägenheten. Sen ska jag vara med på friskolans dans, det blir kul.

PUSS


Av céline van Baalen - 28 januari 2009 14:16

Praktik, ansträngande. Jag har varit på mina första lektioner på praktiken i dag. I morrn har de inga musiklektioner heller så då blir det ännu en ledig dag! Då tänkte jag skriva naturkunskapsarbete så jag kommer i kapp inför min resa.

Tänkte åka hem med 13.20 bussen men den kom aldrig så jag gick hem och då kom jag på att jag skulle repa med Stina i dag så det var tur att jag inet kom med någon buss, åker nog hem i kväll i stället. I dag har jag varit duktig. Jag har lämnat in CV och personligt brev på ICA. De sa att många som hade sommarjobb förra året kommer göra det i år igen så det blir nog inte så lätt att få jobb men jag hoppas verkligen! Ska nog lämna i på konsum också.

Den här veckan känns lite dryg. Jag har inte så mycket att göra just nu men det är mycket på gång, har så mycket i huvudet. PROJEKTARBETE t.ex Börjar känna lite panik för jag kan inte repa eftersom folk är borta och stina har sin studentkonsert så jag tänkte vänta tills efter hennes och sen dra i gång med rep, visst, det är ganska  lugnt med tid men det känns inte så.

Det blir säkert bra i slutändan.

Funderar på att ha med en the real group låt på konserten, lyssna på Words på youtube, skitbra.

Snart ska jag till värmen, aah skönt!

Av céline van Baalen - 25 januari 2009 22:33

Helt slut efter dagen som varit. Började dagen med att gå upp och vänta på att mamma skulle komma så jag kunde åka hem till bushen. Gick till Bomma kl 13 för vi skulle laga pangmiddag. Jag började med en kryddig morotssoppa och sen gjorde jag currykyckling. De andra gjorde även tsatziki, chapatibröd, indisk köttfärs med bönor och massa kryddor, aubergine med massa grönsaker, papadoombröd, morotssås, tandoorilax i pappaersknyten. Det blev en hel del indisk mat, riktigt gott men väldigt mycket kryddor som man tröttnade nästan lite på koriander, spiskummin och gurkmejan tillslut. Till efterrätt blev det créme caramell och té. Jag är proppmätt och trött för vi stod och lagade mat i 5 h nästan.

Jag är så glad att vi ska utomlands. Kollade i en bok från lanzarote och jag börjar fatta att vi ska åka nu.

Praktikveckan börjar i morrn. Eftersom jag inte ska vara med någon speciell lärare så kan jag komma och gå lite som jag vill och det känns skönt för jag känner mig inte frisk i kroppen och jag ska fixa lite grejer den här veckan har jag tänkt, som t.ex:

  • skriva färdigt CV och personligt brev
  • Ändra tider på sång och baslektioner eftersom jag åker bort snart
  • skriva lite mer på mina låtar inför projektet
  • Boka salar inför rep.

När jag kom hem från indiamiddagen fick jag syn på karwan och emil som låg på golvet och de visade sig att emil gjorde en tatuering på karwan(som har köpt en tatueringsmaskin). De gjorde ett K på Karwans ben. Emil tror att han är säker men det blev inte så fult faktiskt.


Bild 1. Gör i ordning tandoorilax i pappersknyten

Bild 2. tatueringstime

Ovido - Quiz & Flashcards