Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Bara vara

Av céline van Baalen - 13 augusti 2009 21:13

Den här veckan har jag nästan inte gjort något alls. Eller så har jag gjort en väldans massa saker, det beror på hur man ser på det. Jag har i alla fall mest bara varit hemma, suttit vid datorn, umgåtts med mina systrar, solat (ja solen var här i går), ätit, gått promenader, hälsat på mormor och morfar och lyssnat på musik. Det har i alla fall varit väldigt skönt att bara få vara hemma och landa lite efter jobb hela sommaren (och massa annat som att vara sjuk och ledsen) innan jag drar i väg på nya äventyr. Vi har fått i ordning väldigt bra men vi har fortfarande ett olöst problem, vi har ingen spis! Vi köpte en billig begagnad spis som vi tog med i vårat flyttlass förra veckan. Linn hade innan mätt och kollat hur stort "spishålet" var. Hon kom ihåg att hålet var liite mindre än 70 cm, våran nyinköpta spis var 70 cm prick, men det glömdes visst bort på vägen. Jaja nästa vecka kommer vi stå där, fyra glada, upprymda och hungriga tjejer utan spis. Så nu undrar jag om det är någon som har några gamla schletna spisplattor som vi kan få låna tills vidare? Det skulle vara perry.

I morrn är det hamnfesten i arvika. Vad finns det att säga om hamnfesten i arvika? Ja inte så mycket egentligen mer än att det är mycket folk som är ute, stora som små, det finns en stor scen där dåliga artister spelar och det är mycket ungdomsfylla (när är det inte det förresten). Helst av allt skulle jag vilja vara i Göteborg eftersom det verkar att de flesta dragit sig dit denna helg men min plånbok är inte fet så det får bli till att gilla läget, det är jag rätt bra på.


Två av mina tre fina sambos i en park i Oslo. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards