Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

dålig uppdatering, jag vet.

Av céline van Baalen - 16 augusti 2009 14:52

Hemma en snabbis för att sedan åka. I dag är dagen då jag flyttar till Oslo tillsammans med mina vänner Linn, Klara och Lina. Det har gått så snabbt allting. Lägenheten skaffade vi på nolltid och jobb var heller inget problem så nu är det bara att min väska, sätta mig på tåget och, ja, flytta! I morrn ska jag gå till Rimi där jag fått jobb och sen direkt efter det till en jobbintevju på ett ICA som jag mycket hellre vill jobba på eftersom det är en heltidsanställning. 

Om jag har tur så får jag det och får redan börja jobba direkt nu i veckan.

Det är så skönt att vara påväg, att jag faktiskt betsämde mig för att dra i väg. Jag var rädd för att jag annars skulle fastna här i arvika, man får jobb, ny lägenhet och binder liksom upp sig på nytt. Nu har jag hoppat och vi får se hur fallet blir, mjukt och smidigt eller magplask, värre än så blir det ju inte.


Denna helgen har jag bott hos Ican och festat fredag-lördag. Fredag var kanske lite av en flopp men ändå gött att ta det lite lugnt. Vi började hos Ican där maya, johan, olle, mirja w, jag och ican satt och pratade, lyssnade på halvbra musik och drack vin. Vi gick sedan vidare till innerstaden för att se vad den hade att bjuda och det var ett hav av folk där medelåldern var 16. Jag kände mig som en sån här nattvandrare, ni vet föräldrar med gula västar som går runt och kollar så att ungdomarna sköter sig. Kanske inte så party och det kände väl vi alla så det blev ganska tidigt i säng. Lördag var dock mycket mer party. Vi började även denna dag hos Ican och eftersom så många av våra vänner var ur stan så kände vi att vi ville vidga våra vänskapskretsar. Det resulterade i 7 raggarkillar i 15-18-års åldern (två av dem var kusiner till ican som tagit med sig sitt crew och sedan kom även min lillebror med hans gang). Det blev eddie meduza, paradise city, ölspel och en massa skratt. De stannde inte så länge tyvärr men vi som var kvar höll festen i gång tills det var dags för staden igen. Denna gång hade jag, mirja å, mirja w och my siktat in oss på bryggan. Eftersom det var hamnfest så var det välidgt dyrt att betala sig in så jag och mirja å tog saken i egna händer och raggade upp två band av min systers kompis mamma och hennes vän som sattes fast med hjälp av lite tuggummi, tjän! Andra mirja och my var ju fräsiga och hade fixat gratisbiljetter. Vi dansade till Hagens svängiga musik till stängningsdags och sen bar det av till kära Timmys det det pratades med folk in på småtimmarna. 


Jag kommer uppskatta Arvika så mycket mer när jag inte bor här. Jag bara vet det. Att se saker med lite distans är bra tror jag .  

 
 
J

J

17 augusti 2009 00:15

Haha, busigt att planka på bryggan sådär... TÄNK om Bernta skulle läsa detta! =P

Hoppas Oshlo blir grymt & att Ica:t styr sig!

Puss

http://jensnordholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards