Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

tonfisk, bönor, nudlar

Av céline van Baalen - 18 augusti 2009 21:38

Ännu en måltid gjord på konserver och nudlar. Eftersom vi inte hunnit fixa någon spis till våran lägenhet så får man exprimentera när det kommer till matlagningen. Jag och Linn var trötta på att äta torr tonfisksallad som inte smakade speciellt mycket så i dag körde vi på stort. Det blev en tonfiskröra (vi kommer inte i från tonfisken hur vi är gör) med nudlar. Det kanske inte låter som den mest flashiga maträtten men shit vad gott det var! Tonfiskröran bestod av: Tonfisk, svarta bönor, rödlök, majs, turkisk yoghurt, curry, sweet chili sås, salt, peppar. Gött som fän! Snart blir det efterrätt, då blir det turkisk yoghurt med müsli, banan, russin, mandel och honung. 

Ännu en dag avklarad på rimi, där man inte känner att livslusten spirar. Att sitta i en kassa i åtta timmar kan ju inte vara bra alltså.

Fick i alla fall en god nyhet från Ica där jag varit på intervju i går. Jag har fått ett vikariat där så länge som (hör opp!) frukt- och grönt ANSVARIG. Haha, alla små skämt och pikar man fått om man att man är expert på det området. Nu blir jag verkligen det på riktigt. Nu skulle monica på stjärnhallen vara stolt om hon såg mig. Jag har tyvärr inte fått en fast anställning än för att jag var den första han intervjuade och de var tvungen att han någon tills vidare innan han har hunnit gå i genom alla sökningar. Jag hoppas dock att jag kommer få anställningen efter de andras intervjuer. Det skulle vara så skönt att veta att man har ett fast jobb. 

Efter jobbet gick jag och Linn en långpromenad. Vi gick upp över stan och sen genom grunerlökka. Det var väldigt fint där uppe och jag och Linn blev glada av att det fanns något vackrare än vårat ghetto här hemma. Skämt åsido. Vi gick förbi ett ställe där en kille beat-boxade på någon basketturnering med massa ungdomar, han var grym!


Nej nu blir det efterrätt med min fina vän.  

 
 
Ingen bild

Mirja!

18 augusti 2009 23:31

Jag ska minsann skvalra för Monica nästa gång jag är inne på Ica! Hon kommer gillet. Hälsa dom andra. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards