Alla inlägg den 2 november 2009

Av céline van Baalen - 2 november 2009 22:25

Jaha. Då satt man än en gång här med tårarna i ögonen, brustet hjärta och en klump i magen.


Ross och Rachel gjorde nyss slut. 



Av céline van Baalen - 2 november 2009 20:19

Ok, höjden av dålig översättning: Jag och LInn kollar på vänner (skräll) och Joey pratar om någon soap opera=såpopera men i den svenska texten står det TVÅLOPERA. HAHAHAHA, någon har verkligen inte alla paddlar i kanalen, eller rättare sagt, någon översätter verkligen på orden. 

Klara och Lina har åkt hem till Sverige för att sprida svininfluensan och lämnat oss stackare i bacillägenheten och ovissheten om vi också kommer bli sjuka. Dock vet dom inte i fall det var en vanlig influensa eller den innehållande svin. Vi får väl vänta och se, chansen att vi kommer bli sjuka av något slag är ju ganska stor ändå. Jag mår lite halvtaskigt men det kan nog bero på att det är pissväder, det är måndag och jag har ätit slabbiga nudlar till middag. 

Den här veckan vet jag inte vad jag ska hitta på. Det blir pannkaksfest i morrn i alla fall och i slutet av veckan åker ju Linn också till Sverige så då har man lägenheten helt för sig själv. Tråkigt och ensamt, man vänjer sig snabbt vid att hänga i vårt lilla vardagsrum framför tv:n eller datorn med en massa koppar, bananskal, Bert och fina vänner runt omkring sig. Jag trodde att jag skulle få nippran av att bo så många i en sån liten lägenhet eftersom jag är van att bo själv men det fungerar förvånansvärt bra. Ni är min familj, min flock här i Oslo och utan sin flock blir man handikappad och ensamvarg mot sin vilja. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards