Alla inlägg den 8 november 2009

Av céline van Baalen - 8 november 2009 19:28

Jag har en pappa. Han heter Tore och är 47 år. Min pappa gillar att spela trummor, äta god mat, greja med datorer och baka bröd. Men det han tycker mest om av allt är att umgås med sin familj. Han har fem barn och en bedårande fru som han älskar mest av allt i hela världen, det är hans ögonstenar, allihopa. 

Jag och min pappa är väldigt lika när det kommer till många saker. Vi har båda ett temperament som heter duga och vi är lika stöniga båda två. Vi har båda ett stort musikintresse och vi älskar att ha sista ordet.

Att vara lik någon gör att man kommer helt otroligt bra överens ibland, och ibland kan vi ryka i hop så att luften skakar mellan oss. Jag kan inte komma på någon som jag kan bli så arg och förbannad på som pappa men jag kan heller inte komma på någon som jag känner så stor trygghet och värme hos (eller jo, mamma förstås). Min älskade far kommer aldrig någonsin svika mig, han kommer aldrig någonsin lämna mig. Han kommer alltid finnas där, vad som än händer, hur dum jag än är. Vad jag än tar för mig här i världen kommer han stötta mig till hundra procent och vara lycklig för att jag är det. Pappa jag älskar dig otroligt mycket, av hela mitt hjärta, jorden runt och tillbaka. Jag vill tacka för allt du lärt mig och för att du alltid finns här för mig, för mamma och för mina syskon. Puss kram och massa kärlek från din dotter Céline. frukost matsal      noa blåbär   mamma huvudet   puss   

Kvinnorna i ditt liv (har tyvärr inga bilder uppladdade på killarna) 

Av céline van Baalen - 8 november 2009 13:45

Guitarhero, öl, trötthet och städning. Det får bli mina ledord för den här helgen. Jag har haft en trevlig helg och det har varit skönt att vara lite ensam faktiskt även fast jag saknar mina sambos nu. Lina har ju varit här men hon har ju jobbat kväll hela helgen och ska göra det även i dag. 


Skriver med min syster på facebook. Hon berättar att det luktar nybakat bröd eftersom pappa bakar och att hon och mirja snart ska baka en liten kaka till pappa på fars dag. Jag älskar söndagar hemma i bushen hos familjen och om jag fick välja så skulle jag gärna vara där, om än bara för dagen. Jag längtar så jag nästan spricker till nästa helg. Jag åker hem på torsdag efter jobbet och ska passa Noa hela helgen eftersom mamma och pappa åker till Budapest. Jag ska ta henne till dagis på fredag om jag behöver åka in till stan och göra ärenden. Sen ska vi bara mysa, leka och ha det helt underbart hela helgen. På lördag blir det mys med kära vänner. Jag saknar er där hemma, ni vet vilka ni är. Det kommer finnas mycket att prata om och jag ser verkligen fram emot att få lyssna på allt som händer i era liv. 


Nu ska jag komma på något vettigt att göra. Jag funderar på att gå till gymmet och slappträna lite, dvs gå runt, lyfta lite skrot, stretcha lite och hänga allmänt. Det blir nog göy, om jag orkar ta mig dit. Jag menar, det är ju ändå typ 300 meter dit. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards