Alla inlägg den 3 november 2009

Av céline van Baalen - 3 november 2009 16:21

Sjukt tråkigt att skriva/läsa om vädret. Men jag måste bara säga att det är helt otroligt tråkigt väder ute. Det är så mörkt och blött och dassigt som det bara kan bli. Det enda som skulle kunna göra det värre är om det börjar snöregna så att det blir slaskigt också. Jag är en vädermänniska och blir lätt påverkad, humörsmässigt, av hur vädret är. Blåser det mycket blir jag orolig, åskar det får jag ont i huvudet och kroppen. Är det högtryck med frisk luft blir jag pigg och sprallig. När det är sånt här höstväder blir jag trött och sugen på att sitta uppkrupen i soffan med en varm pläd runtomkring mig och en kopp rooibos té och bara vara. Jag känner mig inte helt frisk i kroppen och går därför inte och tränar i dag heller. Jag har gjort det misstaget flera gånger att jag tränat även fast jag varit halvkrasslig och sedan blivit liggandes i flera dagar, ingen bra skit. 

I går fick jag ett samtal från SATS. Jag ska på intervju där för att ev. få ett jobb som barnpassare där. Det blir i så fall varannan söndag, perfekt för mig som älskar barn, vill jobba lite helg och dessutom då får gratis SATS kort. 


Kom nyss och tänka på en gammal favoritlåt som jag lyssnade på väldigt mycket förr. Diary av Alicia keys. Unplugged versionen där körkillen wailar loss är himla bra. Kolla in på youtube. 

Av céline van Baalen - 3 november 2009 05:54

Fan, jag är inte sjuk. Jag skulle göra så mycket för att ha lite hosta och kanske lite feber, bara för att få krypa upp till Linn på loftet igen och sova tills man vaknar av sig själv. Med min grymma självdisciplin har jag i alla fall lyckats klä på mig, sminkat mig och ätit min stora gröttallrik så nu är jag ju egentligen fit for fight men kroppen skriker NEJ NEJ NEJ i dag. Bajs.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards