Alla inlägg den 7 juni 2009

Av céline van Baalen - 7 juni 2009 21:44

Jag är en mästerkock! Gjorde nyss en underbart god soppa till mig och Emil helt utan recept.

Detta behöver man:

1 purjolök

1 paprika

1 stor morot

3-4 potatisar

2 laxbitar

2 vitlöksklyftor

 1 tsk curry

citron

1 grönsaksbuljongtärning

 1 påse thai krydda (coconut & lime)

1 dl creme fraiche

ca 1 1/2 dl kokosmjölk

 1 dl vatten

Fräs purjolöken tillsammans med vitlöken och curryn. tillsätt paprika och morot samt buljongtärningen. häll i creme fraiche och kokosmjölk och rör om. tillsätt thaikryddan och potatisen som är tärnad. Till sist lägger du i fisken (som i mitt fall är lax) och låt det puttra på svag värme. Krydda efter behov och smak. Servera med en citronklyfta och vitlöksbaguette. Smaklig måltid!

Av céline van Baalen - 7 juni 2009 16:23

Nu börjar jag komma in i studentfirandet. Jag är faktiskt till och med sugen på att kanske hitta på något i kväll också. Hela denna veckan kommer det hända saker. I morrn blir det övernattning med alla studenter i tält någonstans. På tisdag är det studentfest och sen är det nog massa annat som jag inte vet också.

I går var klassfest hos Emma, det var egentligen mest fest eftersom det kom en hel del andra utanför klassen. Vi körde ölspel som slutade i att alla satt i underkläder. Efteråt gick jag sandra och klara till bryggan där jag träffade emil. Det var en mysig kväll med mycket dans, kul!

I dag har jag sovit till halv ett och ätit mc donalds mat eftersom thai take away:en inte var öppen. Jag hatar mc donalds men det var micke och emil som köpte så jag fick vänligt äta.

Jag fick reda på att jag har ett fan av min blogg i går, haha blondinbella släng dig i väggen!


Här kommer lite bilder från gårdagen:


Ovido - Quiz & Flashcards