Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

pedant

Av céline van Baalen - 10 oktober 2009 13:42

Jag är fruktansvärt pedant. Det började när jag var liten, jag älskade att städa hela huset och baka bullar tills mamma och pappa kom hem. Att se deras glada miner när de öppnade dörren och kände doften av nybakat och dammråttorna lyste med sin frånvaro. Mitt favoritområde var badrummet. Skura bort beläggningar i badkaret, putsa spegeln, tvätta handfatet, dammtorka hyllorna, tvätta toaletten och ställa tandkrämstuberna och tvålburkarna i storleksordning. Jag älskade när det blänkte och luktade citrus-tvättmedel i hela badrummet, att verkligen kunna se skillnad när man lagt ner så mycket arbete. Jag har blivit lite lugnare på städfronten, trodde jag. För nu när jag bor i kollektiv märker jag hur pedanten i mig vaknar till liv. Jag mår psykiskt dåligt av att känna smulor under fötterna när man går in i köket för att göra sig sin gröttallrik, att se en ostbit ramla ner i soffan samtidigt som Klara tar ett bett av sin smörgås. Det hugger i hjärtat, fingrarna börjar klia och jag måste hålla mig för att inte skrika rakt ut. Ni tycker kanske att jag överdriver en gnutta, och det gör jag lite men det är ändå den känslan jag får av att det är stökigt och skitigt. Jag kan inte riktigt slappna av och må gott i smuts, så är det bara. 

Så i dag, innan jag kunde göra i ordning mig, skurade jag vårat ÄCKLIGA badrumsgolv med hjälp av en liten tvättsvamp, duschen och mina händer. Jag har även tagit disken och ska även dammsuga efter att jag varit ute och tagit en promenad i det otroligt vackra vädret. 

Jag skulle verkligen vilja bo med mig själv (en sån som jag) om jag bodde i ett kollektiv! 


Jag längtar tills Linn kommer hem. Då ska vi dricka vin, göra oss fina och laga mat innan det är dags för utgång. Det kommer bli fett.

LC CVB spelar  

 
 
Ingen bild

Malin S

10 oktober 2009 14:17

Känner igen mig! haha

 
Frida

Frida

10 oktober 2009 17:21

Åh jag är precis likadan! Kan bli väldigt irriterad på min sambo för smulor och speciellt hår överallt i badrummet! Man kan liksom inte hjälpa att man blir irriterad heller :/ Konstigt de där.

http://karlin.blogg.se

 
Joëlle

Joëlle

10 oktober 2009 20:31

jag kom och tänka på när vi tvättade och skrapade spisen ren. Det var en härlig skillnad sen efter :)
Hälsa Linn att ta det lungt med vinet så att hon inte hamnar på loftet inatt igen. HAHA
Puss

http://joellevb.blogg.se

 
julle

julle

12 oktober 2009 08:25

Du och jag ska bo ihop ngn gang i framtiden Celine

http://juliariordan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards