Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av céline van Baalen - 22 oktober 2009 18:45

"Klassisk musik gillar jag. Det är som att lyssna på 145 olika låtar, samtidigt". - Bert 13 år. 

Jag har precis ätit GOD mat, gör den själva med hjälp av receptet inlägget nedanför. Nu sitter jag och kollar på bert tillsammans med lina och linn. Klockrent, det är så kul att kolla på program som man inte sett på länge och upptäcka att humorn är på topp. 


I dag är en bra dag för det är torsdag, bara en dag kvar på jobbet innan det är dags för efterlängtad helg. Planerna är myskväll på fredag med matlagning och annat gott och på lördag blir det antagligen klackarna i taket. 


I dag är jag glad, det var skönt att få sova lite längre än vanligt. Jag kommer inte i håg sist jag gick och la mig klockan nio. Jag kommer nog att gå och lägga mig tidigt i dag igen, tänk vad lite sömn kan göra för humöret. 


Jag har inget vettigt att skriva, jag kollar vidare på bert i stället. Hä på sä. 



Av céline van Baalen - 22 oktober 2009 18:00

Currykyckling med kokosmjölk och jordnötter á la Céline:

ca 2 portioner.


1 stor kycklingfilé

1 gullök

1 stor vitlöksklyfta

1/2 röd paprika

1/2 burk kokosmjölk

sweet chili sås

curry

salt

peppar

jordnötter


Fräs löken och vitlöken tillsammans med curryn. Tillsätt kycklingen och paprikan som är skuren i mindre bitar när löken börjat bli genomskinlig. Häll i lite vatten så att det inte bränner fast. Tillsätt kokosmjölken och krydda med salt, peppar och sweet chili sås efter smak. Låt det  stå och puttra en stund på svag värme. Till sist, blanda i jordnötter. Avnjuts bäst med ris, ett stort glas iskallt vatten och knäckebbröd. Smaklig måltid. 


Denna måltid tar ca 20 minuter att göra, gött. 


Ovido - Quiz & Flashcards