Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

sushi = wonderful

Av céline van Baalen - 11 oktober 2009 21:04

Det kan ju faktiskt inte bli bättre. Att äta sushi en söndagskväll när man är sliten sen gårdagen, hungrig och allmänt sugen på något gott, det är fantastiskt! Jag hade inte prövat sushi innan jag flyttade hit till Oslo. Jag har ju verkligen gått miste om någonting i mitt liv. Det är den perfekta maten om man vill få sitt saltbehov stillat och samtidigt känna att man äter något fräsch, lätt. Jag och Linn beställde in tre extra bitar var efter våran 10 bitars tallrik var slut, perfekt!

I går var en kul kväll, jag och Linn styrde byn allmänt. Vi hann med mycket, förfest hos Linns arbetskamrat, strosning på karl-johan, hang med en fransman och en holländare, cafe 33 med arbetskamrater till mig, skönsång längs grünerlökkas gator, och tillslut varma smörgåsar och öl väl hemma. 

Jag älskar söndagar. De är så kravlösa på något sätt. Man kan sitta inne och ha vänner-maraton, äta choklad och hänga framför datorn utan att få dåligt samvete för att man inte gör något vettigt. 


Dagens sanning. 

Jag hatar att göra människor ledsna. Jag hatar att känna mig taskig, känslolös och kall. Jag vill vara alla till lags och kan i bland glömma bort mig själv och göra saker som jag egentligen inte alls vill bara för att göra andra glada. Jag vill aldrig mer leva för någon annan, jag vill aldrig mer glömma bort mig själv, strunta i mig själv. Jag vill aldrig mer vara beroende av den svidande känslan i bröstet när jag ligger med tårar längs kinderna och tycker synd om mig själv. Jag vill leva fullt ut och leva, bara för mig, en stund. 

 
 
J

J

12 oktober 2009 13:28

"Gill".
Hoppas du mår bra.

http://jensnordholm.blogg.se

 
elin

elin

13 oktober 2009 00:15

sushi ! TÄNK om de hade det i Arvika? Så gott. Lite avundsjuk! vet du att Sveriges bästa sushi bar faktiskt ligger i Karlstad? :D
Angående Dagens Sanning så är du så klok, även om man ibland ska sätta sig själv främst också. Vi är ju lite lika där vi två.. att ha varit i ett destruktivt förhållande eller vad man ska säga. hum.
Jag hoppas du mår bättre och inte tänker på det allt för ofta! Det tar sån tid att släppa! IMORGON SLÄPPER JAG MITT!

TA HAND OM DIG, Cèline!

http://www.elinomi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards