Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

gåshud

Av céline van Baalen - 14 oktober 2009 17:15

Att höra sanningen, som man redan vet om kan ändå göra lite ont. Jag läste nyss ett vackert mail från en vacker vän. Jag hade rysningar hela tiden när jag läste det. Båda glada och ledsna och rysningar. Jag blev väldigt känslosam för det stod saker där som jag gjorde mig helt varm i kroppen, jag är tacksam för att jag har sådana fina och sanna vänner. Jag blir älskad av de mest underbara personer och jag älskar dem till tusen tillbaka.

Sedan kom den där känslan över mig, den där som gör att kommer i håg hur svag och blind jag var. Hur jag drog mig i från de närmaste för att få vara själv i mitt egna mörka. Att jag faktiskt betedde mig orättvist mot dom som bara ville mig väl. Det är väl så att när man själv inte orkar inse brister och fel så vill man inte heller höra om dom från andra. Speciellt inte de som känner en bäst och som antagligen har rätt. Jag klandrar inte mig själv nu, gjort är gjort och kommer aldrig mer igen. Det är bara gammalt som susar förbi, och innan det fortsätter vidare så reflekterar jag lite. Det är bra att göra det kan jag tro, så länge man inte fastnar och försöker förstå saker som inte går att förstå. Låt det komma men låt det också gå. Det får bli mottot för dagen. 


cel   



 
 
Ingen bild

P

14 oktober 2009 22:25

kloka underbara Céline!!

 
elin

elin

14 oktober 2009 23:59

Oh, ja.
Man faller. och det får man tillåta sig själv ibland. (jobbigt nog).
Konstigt det där hur en människa verkligen kan RÖVKNULLA (ursäkta).. men faktiskt, bara sådär. och man märker det inte själv. eller blundar åtminstone för det.
Manipulerad blir man.. usch.
Jag hoppas ditt hjärta och framförallt hjärnan (där det verkligen sitter..) läker fortare än fortast. Du förtjänar det! De gör vi båda!

Btw.. Du måste ljuga om att Fredrik kan göra så god mat?! trodde jag inte.. wow. Gött. Hälsa att han e välkommen till mig sen :D
TAKE CARE :D

http://www.elinomi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards