Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

magknip

Av céline van Baalen - 21 oktober 2009 17:41

Jag har ont i magen. Det gör mig hängig och sur. Det kniper och vill inte ge sig. Jag har prövat nyttig yoghurttallrik med massa gott i och en grov macka så att min lille mage får något annat att tänka på. Det började förut när jag var och tränade. Jag sprang en halvtimme på rullbandet och när jag körde nervarvning så började jag må riktigt illa. Det är väl bara jag som är otränad och trött. Det har ju blivit lite sömn den här veckan eftersom jag och Linn kört biomaraton. I går såg vi flickan som lekte med elden. Jag har ju inte läst böckerna så jag kan inte jämföra med dom men jag gillar filmerna, dock tycker jag nog att den första filmen var bättre. 

Dagarna rullar på, det funkar, ganska bra faktiskt. Jag har nog kommit på varför jag går runt och känner mig i obalans, stressad över något. Jag känner att jag redan vill ha jobbat ihop pengar så att jag får komma ut i världen och sedan börja plugga. Jag känner ett sug efter att få läsa igen och jag vill liksom passa på innan jag tappar lusten. Det är inte det att jag inte trivs med livet jag har nu men jag längtar efter något annat. Gräset är alltid grönare på andra sidan och när jag sitter där i skolbänken och pluggar in sånt som känns ovärt så kanske jag längtar tillbaka till oslo och jobb, men bara kanske. Nej, jag trivs här, det gör jag verkligen men man räknar ju dagarna (hur många månader det är kvar innan jag kan säga upp mig och åka hem till sverige igen) av en anledning. 


Snälla oslo visa mig att du är en vacker stada med mycket att erbjuda


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av céline van Baalen - 15 november 2009 16:21

Jag har äntligen gjort det. Jag har bytt till blogg.se. Det innebär att jag kommer fortsätta skriva precis så som jag gjort, öppet och ärligt men med fler bilder och annan layout. Nu måste ni bara gå in på en annan hemsida så här är den:  http:/...

Av céline van Baalen - 14 november 2009 09:17


En dubbelsäng, en lillasyster, massa täcken och kuddar och en fin spellista på spotify spelandes. I det läget är jag just nu. Noa väckte mig för lite mer än en timme sen. Hon småpratade och fick tag i strömbrytaren till taklampan så det var bara att ...

Av céline van Baalen - 12 november 2009 20:38

I´ve got big plans for you my blog. Det kommer snart bli förändringar om mina planer går som planerat.    Nu är jag i Sverige, hemma hos familjen, härligt! Jag saknar dock mina sambos. Det är sjukt gött att ha två familjer alltså.    I morrn ...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 22:20

Så här har min eftermiddag/kväll sett ut:   Softat i fåtöljen med datorn i mitt knä tillsammans med lina Fixat musik till lovely iPod Packat inför hemresan i morrn Tvättat Klaras sår (hon har tagit bort leverfläckar och det är otroligt synd...

Av céline van Baalen - 11 november 2009 15:45


Jag hatar råttor. Jag har stött på en hel del små kryp här i Oslo. Vid våran ingång, på väg till jobbet och nere vid älven. Förut när jag nyss var hemkommen från jobbet, satt jag i vårt stora fönster och kollade på utsikten (parkering, älv, byggnader...

Ovido - Quiz & Flashcards