Alla inlägg den 10 juli 2009

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 21:10

Jag önskar jag vore 1 år och 5 månader.


Precis så gammal som min syster. Fatta vad skönt att vara henne, hon kissade på golvet förut och sa bara oj, sen var det ur världen. Fiser högt gör hon också, förut i badkaret dånade det, hon började skratta och jag var tvungen att lyfta upp henne för att se om det inte hade kommit lite bajs. Å ni ska höra när hon säger tjutt (slut) sådär gulligt när vällingflaskan är tom. Att bara kunna skrika rakt ut och lägga sig på golvet och slå runt om sig utan att det är konstigt. Man lever fullt ut när man är liten, äter, sover, bajsar, skrattar och gråter när man vill. Inget göms eller hålls undan, inget är falskt. 

Man har alltid någon som finns runtom en om det skulle vara något, man blir aldrig lämnad i sticket.  


Jag önskar jag vore 1 år och 5 månader. 

...

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 19:05

Ja jag vet! Jag bor framför datorn, men vädret suger och jag är förkyld så jag orkar inget annat. 

Fick nyss reda på att min kära kompis agnes har fått kille! Jag är verkligen jätteglad men jag måste erkänna att man känner sig LITE bitter.

jag vill också vara lyckligt förälskad och glad över att kärlek fanns. Nu blir man i stället lite splittrad och känner sig eländig. Jag skulle lika gärna kunna skriva på hennes facebookwall något i stil med: "akta dig du kommer ändå blir sårad" eller "njut så länge det varar". HAHA skämt åsido men bitterfittan inuti mig måste få komma ut i bland :)

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 17:56

I dag är mina moln borta. I dag maler det inte i maggropen, i dag är min frustration långt borta i dag har jag en bra dag! 

Har fått fina kommentarer här på bloggen och man blir faktiskt väldigt glad, lite gör så mycket!


Blev lite fundersam och nyfiken, är det ett sammanträffande, kanske en slump eller något vädligt gulligt? SPÄNNANDE HÖRNI. Jag har i alla fall fått en orsak att drömma mig bort lite, ni vet sådär så att man nästan går och mimpratar för sig själv (eeh inte?) och blir glad i maggropen. 


Nu, sysselsätta en syster som för tillfället trycker mycket bestämt på caps lock knappen eller biter mig i tårna.  

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 14:10

Det är ju faktiskt lite mysigt också. När man är förkyld och trött så är det gött att bara vara inne och chilla, utan att få dåligt samvete liksom.

Eftersom mamma och pappa är i Åmål och lyssnar på blues så har jag hand om Noa. Vi har haft en jättemysig förmiddag med frukost och promenad i regnet. Det är sjukt mysigt att ha henne för sig själv i bland, ge henne mat, leka, trösta, byta blöja, ja allt är mysigt (bara man inte behöver göra det varje dag)! Snart blir det väl matdags eftersom hon äter hela tiden och jag ska nog också ta mig lite lunch.


En liten egenknåpad låt om regn. Kanske inte stämmer helt itexten i dag men jag har trots allt en riktigt bra dag!

http://www.youtube.com/watch?v=jkPnyzwO78s


Fick världens sötaste kommentar som gjorde mig glad i hela kroppen, tack!

Ovido - Quiz & Flashcards