Alla inlägg den 21 juli 2009

Av céline van Baalen - 21 juli 2009 00:15

uuh. Jag tänkte att jag skulle skriva världens argaste och drygaste inlägg MEN då tog jag ett djupt andetag och insåg att det faktiskt inte finns något att skriva om. DÖTT. SVART. INGENTING. Rubriken är det enda som tilldelas dig.

Så i stället blir detta ett glatt och fint inlägg.

Jag och Joëlle har blivit addicted to the computer, lite jöbbigt läge. Så jag drog ut Joëlle och Ylle på en promenad för att få lite frisk luft. Vi blev höga av den friska luften och blev övertrötta, åt lite blåbär, sprang lite, gick i alla vattenpölar som fanns och lånade ägg hos Helen. Jag och Joëlle kommer aldrig att vara speciellt vuxna när vi är tillsammans, vi blir alltid sådär jobbigt övertrötta och fnittriga som bara systrar kan bli och det är sjukt härligt. En underbar tillgång som jag skrev till någon.

Förresten, jag har ju inte berättat! Jag ska flytta till Oslo med Linn, Klara och Lina! Vi har fått tag på en 2:a som ligger i Grynerlökka. Det kommer bli trångt och vi kommer säkert gå varandra på nerverna men fy fan vad mycket kul vi kommer ha och fan vad vi ska tjäna pengar! Ska bara fixa ett jobb också.. STYR OSHLO som jag brukar säga.

I morrn drar vi till Oslo och söker järnet! Har suttit med cv och personligt brev registrerat mig på norska sidor. Jag hoppas verkligen att det löser sig med jobb snart annars kommer jag bli nervös.


En till grej också. Ja må hon leva ja må hon leva osv osv till blögga mi som fyller ett år i dag. Jag vet inte om den gjort någon nytta här i världen men den har i alla fall gynnat mig och det är väl det viktigaste. Tack Jens för att du var uppmärksam, jag hade aldrig kommit på det själv :)


Alltså vad har hänt med mina föräldrar? De går runt och är hysteriskt nykära och turturduviga, inget fel i det egentligen, jättehärligt att deras kärlek fortfarande sprakar efter mer än 20 gifta år tillsammans och 5 barn. MEN det är inte ok när de går runt och drar lite snuskskämt och fnittrar när man ber dem att vara tysta, ni fatter säkert vad jag menar. Liten snärt på rumpan och småblinkninar till varandra som gör att man vill hålla för öronen, ögonen och skrika. Alltså vissa saker vill man att det stannar där det ska vara, till exempel det-som-ibland-händer-i-sängkammaren-mellan-två-människor-som-älskar-varandra. Mamma och Pappa ringde farbror stork när jag och mina syskon kom till världen, låt mig tro på det, snälla!


God kvällsmat med Syster.


Ovido - Quiz & Flashcards