Alla inlägg den 23 juli 2009

Av céline van Baalen - 23 juli 2009 21:42

Sjukt trött och plufsig. Det är inte ofta jag känner mig plufsig, men i dag är en sådan dag. Jag bara sitter här och jäser, får mat och efterrätt av mamma och hennes kompisar som har tjejkväll här. Jag är fan inte van att gå och lägga mig så här sent för jag känner mig helt borta, det ska bli skönt att gå och lägga sig i tid i kväll, sova länge, eller i alla fall tills larmet ringer och det är dags att gå upp och jobba. I går började kvällen hos Fredrik på discokollektivet och sedan gick vi vidare till bryggan och dansade. Det var en chill kväll, jag gillar att gå ut på onsdagar.


Jag ska fan skaffa mig ett riktigt drömjobb när jag blir stor, något jag brinner för. Det känner jag verkligen nu när jag går på ICA dagarna i ända. Det är inte det att jag inte trivs, för jag tycker verkligen att det är helt ok, men jag skulle inte kunna ha det jobbet i 30 år eftersom jag känner att jag inte gör någon större nytta. Jag vill hjälpa folk, göra något som gläder andra (mer än att jag visar vart den inlagda makrillen ligger) och stortrivas! För man kommer ju faktiskt spendera en stor del av sitt liv på att just jobba. Så en dröm och ett mål som jag har just nu är att komma på något som jag vill läsa. Jag ska inte vara feg och tänka att, det här klarar jag inte, för livet är alldeles för kort för att mesas i genom.

Gött, då hade man ett mål att sträva mot.


Nu blir det salta kex med goda ostar, känner att jag måste bygga på plufsningskänslan.


Freddie boy och partyqueen i Lördags

Av céline van Baalen - 23 juli 2009 12:51

Är man frän på natta kan man vara frän på dan med. Lite den känner jag i dag. Tog det lugnt i går (bryggan) men gick och la mig vid 04.30 och ska nu i väg och jobba snart. Det känns lite tungt faktiskt. Det skulle vara så skönt att bara få ligga och dega framför en tv hela dagen, det var längesen man unne sig en sådan degdag.

Nu: MAT!  

Ovido - Quiz & Flashcards