Alla inlägg den 22 juli 2009

Av céline van Baalen - 22 juli 2009 17:29

Heldag i norge. Å det får fan vare nåkk känner man. Nej kanske inte så farligt men oslo känns ju verkligen inte som en storstad, mer en stor sunkig stad. I och för sig har jag ju bara varit i Oslo en gång, i går. Jag sökte jobb som en galning och hoppas att någon kommer ringa upp. Vi var och skrev på kontraktet för lägenheten i går och fick se den irl för första gången. Det första vi får sen när vi kommer in i lägenheten (som är mycket mindre i verklighten än vad jag tänkt mig) är skit. Alltså inte bajs men dammråttor, hantlar, kablar, möglig disk, brädor, två avgasrör (?!) och annat jox. Nervöst börjar jag, Klara och Linn att fnittra hysteriskt men vi försöker ändå hålla mask. Våran hyresvärd förklarar att de som bott där innan var ungdomer med vanskligheter, "problembarn" med andra ord. När vi frågar varför det står två avgasrör i köket så svarar han: de har väl använt dom för att röka hasch i eller nått.. HAHA vilken jävla misär men själva lägenheten var faktiskt fin. Stora fönster och högt till tak. Den luktade konstigt nog inte äckligt heller så efter lite målning, STÄDNING och fixning, som hyresvärden ska fixa, är den kjempefin.

I dag är jag helt slut. Sov hos Klara i natt och gick in till jobbet från lundells gärdet klockan 07.20 och sedan jobbat till två. Nu sitter jag här och registrerar mig på en massa norska sidor och stör mig på norska.

I kväll blir det kanske bryggan igen och lite förmys hos agnes, vi får se om jag orkar ..


Ovido - Quiz & Flashcards