Alla inlägg under maj 2009

Av céline van Baalen - 24 maj 2009 19:13

En långhelg och jag känner mig sliten. Ju mer man är ledig desto tröttare blir man. Det har varit en rolig helg i alla fall och jag längtar ännu mer till studenten, med blandade känslor dock. Jag vill inte sluta gå i skolan. Jag trvis med att läsa och träffa sina vänner på dagarna och inte behöva tänka på att man måste fixa jobb eller annat. Det känns som att ett liv avslutas och ett annant börjar. Jag vet bara inte hur det kommer att se ut för mig ett år framöver, vad kommer jag göra?har jag flyttat? Läser jag? Det återstår att se.

I dag pratade jag med Bomma och hon berättade att min balklänning är färdig och att hon även gjort klart en liten jacka som jag kan ha till. Jag ärl så himla nöjd över min fina klänning och nu ska jag bara kolla vad jag ska ha för frisyr och smink. Ha i alla fall köpt ett läppstift som jag ska ha. Det är typ min vanliga färg fast det förstärker.

Nu tänkte jag ta cykeln till Ican och sitta och tjöta lite. Sen blir det nog en film och sova. I morrn börjar skolan 13.20 så det är inte så bråttom upp, gött!

Bilder från i går.

Av céline van Baalen - 23 maj 2009 16:21

Det blir mycket party så här på slutspurten. I går var det party och i dag blir det party. Drar först ut till dottevik på förfest och sen blir det viksholmen. Det är såsjukt härligt ute och det känns verkligen som sommar.

I går var jag och Emil på the roof och åt mat och drack lite vin. Det var MYS, sen åkte vi båt tillsammans med kimo, martine och gänget. Det var mys förutom att jag blev sjösjuk, haha! Råkänslig. När vi skulle hem mötte vi Julia i trapphuset och gick med henne på en fest i samma hus där jag bor.

ÄR lite trött i kroppen men ska ta någonting att äta och dricka så blir det nog bättre.

Ha en bra lördagkväll!

Av céline van Baalen - 22 maj 2009 15:11

Ska man betala för att sätta sig ute på en holme och bli blöt och frysa? Det är min största fråga i dag. Jag vill festa med alla mina kompisar men har ingen lust att betala för att gå till viksholmen. Det blir i alla fall förfest hos Maya sen så  det blir kul.

Vaknade i dag lite förvirrat och trodde klockan var typ åtta på morgonen eftersom det var så mörkt ute men hon var elva så jag gjorde mig i ordning och gick ner på stan för att fika med Mirja. Vi satt på sunday och pratade och åt frukost. Mysigt att hon är i stan!

Snart går jag ner på stan igen för jag ska kolla in en fin bikini som jag sett på lindex.

Hoppas alla får en bra helg!

Av céline van Baalen - 21 maj 2009 10:23

Gick upp i gryningen, typ. Att sjunga klockan åtta på morgonen är lite risky skulle jag nog kalla det. Jag, Mirja och Joëlle sjöng och spelade i Tasebo i morse och det gick bra. Det var en vanlig gudstjänst fast i en liten bystuga så det var lite mysigare. Efter blev det fika och nu sitter jag hemma och tittar på när Emil, pappa och Noa äter frukost. I dag ska jag nog bara vara hemma och passa Noa och ta det lugnt. Skulle vilja sy någonting eller kanske skriva en låt. 

Vad händer i helgen? Känner att jag är öppen för förslag, vill träffa vännerna och ha kul!  

Av céline van Baalen - 20 maj 2009 15:33

Nyduschad, luktar gott och är hungrig. Det är min nuvarande status. Jag har haft idrott nyss och det var Maya som höll lektionen. Vi körde lekar och basket. Det var gött att få springa av sig, blev sjösvett. Idrott är egentligen ganska kul men jag har varit så negg det, det har inte blivit riktigt roligt förrän nu, kul att leka och köra sporter med klassen! Vi hade badtema i klassen i dag (klasskampen) och gick runt i bikini och cyklop. Vi har även en hel del grej på G.

Snart ska jag till friskolan och repa med Joëlle och Mirja inför gökottan i morrn. Efter det ska jag och Emil gå och äta på den nyöppnade thairesturangen, hoppas det är gott för jag är verkligen sugen på thaimat.

Härligt med långhelg. Jag vet dock inte vad jag ska göra men det är ju viksholmen fre-lör och och sen blir det utgång i morrn också, det är ju trots allt studenttider.

Fick reda på fågelprovet och ekologiprovet förut, MVG på båda! jag är himla glad och nöjd. Fick bara ett halvt fel på ekologiprovet. Det kanske blir mvg i båda natur kurserna trots allt :)

Ha de!


Av céline van Baalen - 19 maj 2009 22:59

Händelserik dag. Började men att klassen hade bröllop i matsalen eftersom vi är med och kämpar i klasskampen. Vi var seriösa som as och hade fanfar till ingång, psalm, präst, brudklänning, tärnor, best man, toast mastress(?), solosång, vals, tal, tårta. Lugnt att vi tar hem högst poäng där i alla fall.

I morrn är det badtema som gäller, vi får väl se vem som är bäst utklädd.

Förut hade vi terminsuppspelning på Ritz. Det gick faktiskt bra och jag känner mig nöjd, det var väldigt chill och kul med många kända ansikten som var där och kollade. Petra har ju kommit tillbaka från Australien och Mirja Å är i stan hela helgen!

Efter ritz blev det kvällsmat hos Julia. Vi har suttit och pratat om hennes nya zeeland-resa, hon ska ju vara utbytesstudent i ett år, om hur vi har det och massa annat. Skönt att få träffa henne, det blir alldeles för sällan!

Nu blir det att hänga en tvätt och sen direkt en säng, godnatt!


Tabbe att jag inte finner typ ett enda kort på dig och mig Julia, ett tecken på att vi kanske ska hang around oftare :) ? PUSS

Av céline van Baalen - 18 maj 2009 20:53

Tänk att så lite kan göra så mycket. Förut mådde jag inte alls bra, kände mig deppig och trött på allt. Jag har mina dagar då jag bara vill lägga mig ner och gråta och blir ledsen för allt. Jag åkte hem till bushen med pappa och umgicks med min kära lillasyster Noa och lekte med henne och Ylle (hunden) på gården en stund. Tog sedan en cykeltur med Noa för vi har köpt cykelstol och cykelhjälm åt Noa. Det var så himla mysigt att åka genom den nyregnade luften och höra Noa småskratta lite bakom mig. Lycka är verkligen inte ouppnåeligt och det behövs inte mycket för att göra en glad och när det händer känner man sig så varm och lugn inombords. Jag önskar jag kände så lite oftare. 

Tror jag har kommit på en bra början på en låt, den handlar om en sådan dag som jag haft i dag.

Have you ever feel that you just wanna die for a day? At least sleep, close your eyes and come away? Have you ever feel that happiness is to hard to get? That life is not what you exept.

Evve en början på hur texten ska vara. Den låter lite depp men jag plinkade på pianot förut och den blir med durig efter ett tag. Nästa hit kanske? Skulle inte tro det, jag gör mer softare låtar som är för personliga för att bli "hittiga", men jag har jättesvårt för att skriva en text som inte blir personlig, tankar och händelser från mitt egna liv. 


Åt världens godaste mat nyss. Pappa följde något recept ur tidningen buffé, det var pitabröd med en röra av köttfärs, champinjoner, solrosskott, lök, vitlök, olivolja och kryddor. TIll det en dressing gjord på creme fraiche och sweet chili sås, helt underbart!

Mat, familj och en vetekudde är det jag behöver i dag.  


Av céline van Baalen - 18 maj 2009 14:20

Detta gick ju inte alls speciellt bra. Har precis haft fågelprovet och jag fick lite smått hjärnsläpp så det gick åt helvete, eller det gick väl bra så men jag ville verkligen få bra på detta så jag kunde få mvg i slutbetyg men jag får nog nöja mig med ett vg. Bajs. Vi skulle ju kunna läten också och det var vissa som inte lät alls så som de läten vi har tränat på, jag är sur.

Egentligen har vi lektion nu men jag vill bara lägga mig och dö i dag så det är lika bra att jag gick hem så jag inte är otrevlig mot någon i onödan. Är fortfarande lite småpiss på någon/några så jag undviker dom helst.

Var i Karlstad i morse och kollade mina stämband. De har blivit mycket bättre sen sist, det var bara en liten svullnad och mina stämband var lite mer gråa än de flesta (?) annars var det bra. Gött å höre som Emil skulle sagt.

Nu ska jag mase ner mig framför tv:n och datorn samtidigt tror jag, min nackspärr is killing me!


Enda personen som skulle kunna göra mig på bättre humör just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards