Alla inlägg under juli 2009

Av céline van Baalen - 16 juli 2009 19:42

Lycka. Ren och skär lycka är det bästa ordet som kan beskriva min känsla just nu. Jag har slutat jobba för dagen, jag sitter vid min dator som jag inte gjort på två dagar, jag har busat med lillasyster och fått henne att skratta så hhon inte kunde stå, jag har världens bästa kompisar (låter kanske som en klysha men det är sant!) jag skiter i att folk har varit dumma i huvudet, jag ägnar min energi åt precis rätt saker! AAA jag vill bara skrika nu för annars svämmar det över.

Jag tänker inte klandra mig själv för att jag hållt mig kvar i något som inte gjort mig lycklig, nu tänker jag bara framåt.

Alltså jag ska inte lägga energi på dåliga tankar nu MEN helt ärligt. Jag bor i staden inavel-arvika, det är bara så, haha lyssna på den här: Jag har en kompis som har ett ex som nu har en flickvän som har legat med mitt ex medan vi var i hop och ingen visste tydligen om att det var så det var men det kom ju fram senare och då .... bla bla bla, ja ni fattar. HAHAHAHA jag har skrattat, helhjärtat åt hela grejen. Uuh.


Har ni någon gång varit med om att man känner att man kan ty sig till någon person även fast man kanske inte känner den så väl? jag kan få så rätt ofta, det är liksom som att man passar i hop helt utav sig självt, inget påtvingat, inget oärligt, utan det bara är. Den känslan är faktiskt helt underbar att känna till en person, och så känner jag nu.


Kul kväll i går! Jag blev en liten partymyra och la mig vid fyra. Efterfest hos Ican som slutade med att hon och jag somnade som små barn i hennes säng (ican kunde i och för sig inte somna eftersom det snörre i bölla men efter ett toalettbesök så kom john blund till henne också). Vi hade en mysig bakismorgon innan jobbet med tacos, dagen-efter-snack, coca cola, ramlösa och chips, det gjorde min dag.


puss puss puss

Av céline van Baalen - 14 juli 2009 22:21

Maraton, nästan. Eftersom det är premiär på den nya harry potter filmen i morrn så var vi tvugna att se 4:an och 5:an innan så det är vad jag sysslar med nu.

Livet leker och jag håller mitt humör fortsatt uppe. Känns som om jag fötts på nytt, helt sjukt gött!


Jag går runt och tänker. Tänker på något som jag inte vet om det är något. Men det är i alla fall kul att tänka på.


Fenixordern har börjat, måste gå!


Av céline van Baalen - 13 juli 2009 19:46

Trött! Det är väl det första jag tänker på när jag återigen ska sätta mig och skriva i min lilla dagbok. Har jobbat sen två i dag, kanske inte världens längsta pass men eftersom jag är en lat jävel som vill ha mycket pengar för lite besvär (och vem fan vill inte det tänker du då) så känner jag mig sliten.

I dag har jag gått på helspänn, jag vet inte riktigt varför men det är som om jag går och väntar på att jag ska få syn på någon som jag verkligen vill få syn på eller precis tvärtom. I bland tror jag att jag får syn på folk som jag verkligen inte vill träffa och då smäller det till som ett slag i magen, verkligen fysisk smärta. Lite nervvrak kanske men det är ju inte så konstigt heller. Jag är fortfarande glad, förväntansfull på vad livet har att ge men om det inte händer något kul snart kommer jag tröttna och gå tillbaka till en mycket tråkigare och negativare Céline. PARTY, lite den känner jag inför helgen. Jag har fått mersmak efter en mycket lyckad fest i helgen, tack Julia! I dag åker du, idag var den sista dagen jag fick krama dig på ett år och det kändes faktiskt väldigt ensamt när du gick i från mig där jag stod med bananer i fulla händerna på ica. Konstigt men fy fan vad kul du kommer ha!!!


Kanske är det bara inbillning, antagligen är det bara inbillning.

Av céline van Baalen - 12 juli 2009 23:10

Scones, nybakade scones med persikomarmelad. Det är det som håller mig vaken just nu. Jag väntar på att Joëlle ska bli färdig med bakandet så att jag kan glufsa i mig av de nygräddade sconesen! UUH GÖTT.

I dag har jag varit helt död, är inte van att parta som en partymyra, det var i alla fall väldigt längesen men i går festade jag för alla de helger som jag missat. Jag var så glad hela jag i går och det var verkligen roligt. Jag skrattade, dansade och pratade med härligt folk.

Kom nyss hem från grannarna som har en nu valp, locke. Så otroligt söt och go. Jag ska ha hund när jag har funnit mitt drömtorp. För det är min dröm, att finna ett torp som jag ska renovera och göra till mitt alldeles egna hem. Det finns en hel massa fina torp här ute i bushen, jag har en favorit som ligger precis vid skogen och har en glasveranda. Det är litet rött med vita knutar och alldeles så där underbart charmigt som jag vill ha det. Jag ska ha höns också, som värper mina frukostägg och går runt på gården och pickar efter mat. Sen ska man ju såklart ha en katt också bara för mysfaktorn och sällskapet. Så, en hund, en katt och lite höns, det blir bra det.


Jag går runt och känner mig lite förväntansfull, det är som om jag väntar på att något roligt ska hända. Det finns en ljusglimt i allt tråk och jag gillert!


Puss på er alla nu ska jag äta scones med syster och föräldrar.

Av céline van Baalen - 12 juli 2009 16:55

KUL kväll i går! Riktigt jävla kul var det. Inga ledsna miner för min del, bara en liten liten skvätt, men den var så liten så att den inte märks.

I morrn är det sista gången jag ser Julia på ett år, det får blir en sista kram på Ica innan hon drar mot spännande äventyr och fantastiska upplevelser! Jag får verkligen inspiration av Julia, hon gör något som kan tyckas lite skrämmande för många. Hon åker till ett helt främmande land på andra sidan jordklotet, hon känner inte en enda person, hon ska bo hos främmande människor, börja på en ny skola. Jag blir så sjukt avundsjuk och önskar att jag vore mer som Julia. Ta risker, se världen, för man har ju faktiskt inte speciellt mycket förlora, bara vinna massa erfarenhet. Så nu när jag är fri som en fågel är det bara att lära mig flyga med mina egna vingar, flyga på upptäcksfärd genom ett fantastiskt liv en fantastisk värld! DET är min dröm just.

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 21:10

Jag önskar jag vore 1 år och 5 månader.


Precis så gammal som min syster. Fatta vad skönt att vara henne, hon kissade på golvet förut och sa bara oj, sen var det ur världen. Fiser högt gör hon också, förut i badkaret dånade det, hon började skratta och jag var tvungen att lyfta upp henne för att se om det inte hade kommit lite bajs. Å ni ska höra när hon säger tjutt (slut) sådär gulligt när vällingflaskan är tom. Att bara kunna skrika rakt ut och lägga sig på golvet och slå runt om sig utan att det är konstigt. Man lever fullt ut när man är liten, äter, sover, bajsar, skrattar och gråter när man vill. Inget göms eller hålls undan, inget är falskt. 

Man har alltid någon som finns runtom en om det skulle vara något, man blir aldrig lämnad i sticket.  


Jag önskar jag vore 1 år och 5 månader. 

...

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 19:05

Ja jag vet! Jag bor framför datorn, men vädret suger och jag är förkyld så jag orkar inget annat. 

Fick nyss reda på att min kära kompis agnes har fått kille! Jag är verkligen jätteglad men jag måste erkänna att man känner sig LITE bitter.

jag vill också vara lyckligt förälskad och glad över att kärlek fanns. Nu blir man i stället lite splittrad och känner sig eländig. Jag skulle lika gärna kunna skriva på hennes facebookwall något i stil med: "akta dig du kommer ändå blir sårad" eller "njut så länge det varar". HAHA skämt åsido men bitterfittan inuti mig måste få komma ut i bland :)

Av céline van Baalen - 10 juli 2009 17:56

I dag är mina moln borta. I dag maler det inte i maggropen, i dag är min frustration långt borta i dag har jag en bra dag! 

Har fått fina kommentarer här på bloggen och man blir faktiskt väldigt glad, lite gör så mycket!


Blev lite fundersam och nyfiken, är det ett sammanträffande, kanske en slump eller något vädligt gulligt? SPÄNNANDE HÖRNI. Jag har i alla fall fått en orsak att drömma mig bort lite, ni vet sådär så att man nästan går och mimpratar för sig själv (eeh inte?) och blir glad i maggropen. 


Nu, sysselsätta en syster som för tillfället trycker mycket bestämt på caps lock knappen eller biter mig i tårna.  

Ovido - Quiz & Flashcards